Eredményes szingapúri látogatás

2020. január 22.

Karunk, valamint a Műszaki és Informatikai Kar vezetői január 6-a és 11-e között látogatást tettek Szingapúrban, a Lee Kong Chian School of Medicine-ben (Nanyang Technological University), valamint a School of Chemical and Biomedical Engineering-ben (Nanyang Technological University, NTU ) egyrészt oktatási tapasztalatcsere, másrészt az egészségmérnök (Biomedical Engineering) szak indítása céljából.

A delegáció tagjai voltak: dr. Medvegy Gabriella professzor, a Műszaki és Informatikai Kar dékánja, dr. Schiffer Ádám, a Műszaki és Informatikai Kar Műszaki Informatika Tanszékének, Informatikai és Villamos Intézetének intézetvezetője, dr. Czopf László, karunk oktatási dékánhelyettese, dr. Csathó Árpád, a Magatartástudományi Intézet intézetigazgatója, valamint dr. Maróti Péter, a 3D Központ innovációs vezetője. Meghívójuk dr. Michael Alan Ferenczi, magyar származású angol professzor (Imperial College, London) volt, aki jelenleg a Lee Kong Chian School of Medicine (LKCMedicine) általános dékánhelyettese, biofizikus, izomműködés kutató.

A találkozó során a Team Based Learning (TBL) modern oktatási technikával, a kiscsoportos, gyakorlatcentrikus orvoskari képzéssel, és az orvosi, valamint a műszaki képzések határterületeivel ismerkedett a delegáció. Az LKCMedicine vezetése, James Best dékán, dr. Naomi Low-Beer oktatási dékánhelyettes, Lim Kah Leong tudományos dékánhelyettes és dr. Michael Alan Ferenczi általános dékánhelyettes szívélyesen fogadta és részletesen tájékoztatta a delegációt.

A kölcsönös tapasztalatcsere mellett lehetőség volt egy pulmonológiai témájú TBL-alkalom megtekintésére is, melynek során karunk, valamint a Műszaki és Informatikai Kar vezetői konzultáltak az TBL-t vezető tartalomszakértőkkel és a facilitátorokkal, továbbá megkérdezték a hallgatókat is tapasztalataikról. A delegáció lehetőséget kapott arra is, hogy meglátogassa az NTU-hoz tartozó Centre for Research and Development in Learning (CRADLE) Központot. A CRADLE az NTU oktatási módszertanának innovatív fejlesztéséért és empirikus teszteléséért felel, emellett komoly minőségellenőrző szerepet tölt be az egyetem oktatásában is. A CRADLE funkcióját, feladatkörét a központot vezető dr. Annabel Chen Shen-Hsing mutatta be.

Az egészségmérnök (Biomedical Engineering) képzés keretében hallgatói laboratóriumokat, 3D nyomtatási központot, és egy úgynevezett Maker’s Space-t tekinthettek meg, melyben a hallgatók a saját maguk által megtervezett és benyújtott gyakorlati fejlesztési projekteket valósítják meg, minimális oktatói irányítás és támogatás mellett.

A delegáció tagjai találkozhattak dr. Török Péter professzorral (Imperial College, NTU) is, aki mikroszkópos rendszerekkel, modern fénymikroszkópos alkalmazásokkal és fejlesztéssel foglalkozik, valamint dr. Gulyás Balázs professzorral, a Transzlációs Idegtudományok Központ igazgatójával, a Centre for Neuroimaging Research igazgatóhelyettesével, aki bemutatta az általa vezetett központ működését és főbb kutatási irányát, ami jelenleg elsősorban a tanulási folyamatok megismerésére vonatkozik idegtudományi módszerekkel.

A MIK az ÁOK, az ETK és a GYTK közreműködésével, dr. Schiffer Ádám vezetésével tervezi az egészségmérnök szak beindítását 2020 szeptemberétől. Az Orvosi Oktatásfejlesztési és Kommunikációs Tanszék vezetője, dr. Füzesi Zsuzsanna egyetemi tanár oktatói workshop keretében tervezi a Szingapúrban látott, és a Biofizikai Intézetben már működő, a hallgatói motivációt és kommunikációt fejlesztő Team Based Learning módszer bemutatását. A Team Based Learning alapfeltétele az elektronikus oktatási anyagok megfelelő fejlettsége, így ez a projekt kapcsolódik a PotePedia tananyagfejlesztési törekvésekhez is. Az egészségmérnök szak révén nemcsak a társkarokkal lehet az együttműködést szorosabbra vonni, hanem mód nyílik az egészségügyet kiszolgáló ipari környezet és az orvoskar közötti kapcsolatok erősítésére is.

Galéria

Az elem már a listában van!
Nem tehet be a listába 5-nél több elemet!
Sikeresen mentve
Hiba a mentés során!