Mentális egészségfejlesztés

Daten

Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2020-2021

Lehrbeauftragte/r

Semesterwochenstunden

Vorlesungen: 12

Praktika: 0

Seminare: 0

Insgesamt: 12

Fachangaben

  • Kode des Kurses: OFF-MEF-T
  • 1 kredit
  • Fogorvos
  • Fakultatív modul
  • Tavaszi
Voraussetzungen:

keine

Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:

min. 5 – max. 15

Thematik

A mentális és a szomatikus egészség egymással szoros, kölcsönös kapcsolatban van. Az általános orvosi gondolkodásban azonban még mindig alacsony prioritást élvez és gyakran háttérbe szorul a mentális egészséget befolyásoló tényezők figyelembevétele. A kurzus résztvevői nemcsak a szóban forgó téma elméleti hátteréről, de a gyakorlatban is alkalmazható hatékony módszerekről is képet kapnak. Célunk, hogy a kurzuson megismert összefüggések és módszerek segítségével a résztvevő hallgatók szakmai hatékonysága, és magánéletük megélt minősége is jelentős mértékben javuljon.

Vorlesungen

  • 1. A mentális egészség definíciói, értelmezése, dimenziói. Mentális egészséggel kapcsolatos attitűdök, kulturális eltérések. - Dr. Horváth-Sarródi Andrea
  • 2. A mentális egészséget védő és romboló tényezők populációs szinten. - Dr. Horváth-Sarródi Andrea
  • 3. Sikeres programok a mentális egészségfejlesztésben. Hazai és nemzetközi példák. - Dr. Horváth-Sarródi Andrea
  • 4. A mentális egészséget védő és romboló tényezők egyéni szinten. - Dr. Horváth-Sarródi Andrea
  • 5. Tanult tehetetlenség és anómia. A "szűrő", amelyen keresztül a világot látjuk; és az ezt módosító tényezők. - Dr. Horváth-Sarródi Andrea
  • 6. Önismeret. Az önismeret eszközei. - Dr. Horváth-Sarródi Andrea
  • 7. Énkép, énideál, önértékelés. Érzelmi intelligencia. Reziliencia. - Dr. Horváth-Sarródi Andrea
  • 8. Személyiségelméletek, személyiségfejlődés. - Dr. Horváth-Sarródi Andrea
  • 9. A pozitív mentális egészség fejlesztése, személyiségfejlesztés módszerei – hitek és tévhitek a populáris módszerekkel kapcsolatban. Humanisztikus pszichológia. - Dr. Horváth-Sarródi Andrea
  • 10. A stressz mint élettani folyamat. A stresszkezelés módszerei. - Dr. Horváth-Sarródi Andrea
  • 11. A fizikai aktivitás szerepe a stressz kezelésében. Relaxációs módszerek élettani hatásai. - Dr. Horváth-Sarródi Andrea
  • 12. Kihez fordulhatunk probléma esetén? Mentális segítő hivatások; kompetenciák és határterületek. - Dr. Horváth-Sarródi Andrea

Praktika

Seminare

Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes

Obligatorische Literatur

Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff

lásd: Neptun Meet Street

Skript

Empfohlene Literatur

Promoting mental health: concepts, emerging evidence, practice: summary report / a report from the World Health Organization, Department of Mental Health and Substance Abuse in collaboration with th e Victorian Health Promotion Foundation (VicHealth and the University of Melbourne. WHO 2004. http://www.who.int/mental_health/evidence/en/promoting_mhh.pdf
Prevention of mental disorders: effective interventions and policy options. szerk.: Hosman C, Jané-Llopos E, Saxena S, 2005. Oxford, Oxford University Press
Bagdy Emőke: Bízz magadban, Kulcslyuk Kiadó, 2014.
Marshall B. Rosenberg (1999): A szavak ablakok vagy falak - Erőszakmentes kommunikáció
Eric Berne: Emberi játszmák. Budapest, Háttér Kiadó

Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters

Legfeljebb 15 % hiányzás megengedett

Semesteranforderungen

lásd: Neptun Meet Street

Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten

nincs ilyen lehetőség

Prüfungsfragen

lásd: Neptun Meet Street

Prüfer

Praktika, Seminarleiter/innen