Hátrányos helyzetű társadalmi csoportok egészségi állapota, egészségügyi ellátása

Daten

Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2019-2020

Lehrbeauftragte/r

Semesterwochenstunden

Vorlesungen: 0

Praktika: 0

Seminare: 24

Insgesamt: 24

Fachangaben

  • Kode des Kurses: OOF-HTD-T
  • 2 kredit
  • Általános orvos
  • Fakultatív modul
  • Tavaszi
Voraussetzungen:

OOA-SZO-T teljesített

Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:

min. 5 – max. 15

Thematik

A tantárgy feladata: ismeretadás és felkészítés a speciális helyzetű csoportok egészségügyi ellátására.
A hátrányos helyzetű népességi csoportok (hajléktalanok, romák, szegények, kirekesztettek) fizikai és mentális egészségi állapotának, valamint egészségügyi ellátásának bemutatása, különös tekintettel a társadalmi-gazdasági helyzetükből adódó egészségi és ellátásbeli egyenlőtlenségekre. A hallgatók saját adatgyűjtés és személyes interjúkészítés segítségével ismerkednek meg a hátrányos helyzetű csoportok jellemzőivel, diszkriminációjuk lehetséges eseteivel.

Vorlesungen

Praktika

Seminare

  • 1. A hátrányos helyzetű csoportok definiálása
  • 2. A hátrányos helyzetű csoportok definiálása
  • 3. Az egészségi állapot egyenlőtlenségei
  • 4. Az egészségi állapot egyenlőtlenségei
  • 5. Az egészségügyi ellátás egyenlőtlenségei
  • 6. Az egészségügyi ellátás egyenlőtlenségei
  • 7. Az egyenlőtlenségeket befolyásoló társadalmi tényezők
  • 8. Az egyenlőtlenségeket befolyásoló társadalmi tényezők
  • 9. Előítéletek a hátrányos helyzetű csoportokkal kapcsolatban
  • 10. Előítéletek a hátrányos helyzetű csoportokkal kapcsolatban
  • 11. A hátrányos helyzetű csoportok jellemzői az egészségi állapot és az egészségügyi ellátás szempontjából
  • 12. A hátrányos helyzetű csoportok jellemzői az egészségi állapot és az egészségügyi ellátás szempontjából
  • 13. A roma népesség jellemzői az egészségi állapot és az egészségügyi ellátás szempontjából
  • 14. A roma népesség jellemzői az egészségi állapot és az egészségügyi ellátás szempontjából
  • 15. Diszkrimináció az egészségügyi ellátásban.
  • 16. Diszkrimináció az egészségügyi ellátásban.
  • 17. Az egyenlő bánásmódhoz való jog és annak érvényesülése az egészségügyi ellátásban.
  • 18. Az egyenlő bánásmódhoz való jog és annak érvényesülése az egészségügyi ellátásban.
  • 19. Kulturális különbségek ellátók és ellátottak között. A kulturális különbségek felismerése és kezelése.
  • 20. Kulturális különbségek ellátók és ellátottak között. A kulturális különbségek felismerése és kezelése.
  • 21. A kulturális különbözőségekből adódó konfliktuskezelés.
  • 22. A kulturális különbözőségekből adódó konfliktuskezelés.
  • 23. Kurzus értékelése, a hasznosítható tapasztalatok megbeszélése
  • 24. Kurzus értékelése, a hasznosítható tapasztalatok megbeszélése

Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes

Obligatorische Literatur

--

Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff

A hallgatók által készített projektek (ppt prezentációk, interjúk)

Skript

--

Empfohlene Literatur

--

Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters

Max 25 %-os hiányzás fogadható el a félévhez és a gyakorlati jegyhez.

Semesteranforderungen

Önálló hallgatói munka készítése (ppt prezentáció, interjú)

Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten

TVSz szerint

Prüfungsfragen

Vizsgaforma: project munka készítés (kb. 3 oldal) és prezentációja (kb. 20 perc); valamint egy interjú készítése

Prüfer

Praktika, Seminarleiter/innen

  • Dr. Füzesi Zsuzsanna