Adatok
A Tantárgybejelentőben megadott hivatalos adatok az alábbi tanévre: 2021-2022
Tantárgyfelelős
-
Dr. Varjas Tímea
egyetemi adjunktus,
Orvosi Népegészségtani Intézet
Óraszámok/félév
előadás: 12 óra
gyakorlat: 0 óra
szeminárium: 0 óra
összesen: 12 óra
Tárgyadatok
- Kód: OOF-MPR-T
- 1 kredit
- Általános orvos
- Fakultatív modul
- Minden félévben
Nincs
Kurzus létszámkorlát
min. 3 fő – max. 30 fő
Campus kurzusként elérhető 10 fő számára. Campus-karok: ÁJK ETK GYTK KTK TTK
Tematika
Mi befolyásolja a lakosság egészségről alkotott elképzelését? Hogyan nyernek információt az egészségről és a betegségről? Mik a modern média előnyei és hátrányai ezen a téren? Hogyan lehet felhasználni a marketing nyújtotta lehetőségeket a betegségmegelőzésben? Ilyen és ehhez hasonló fontos kérdéseket feszeget a kurzus. Tudjuk, hogy a primer prevenció hatékonysága a legnagyobb, mégis az erőforrások legnagyobb része a tercier prevenció szolgálatában áll. A marketing-szemlélet ismerete különösen fontos a gyakorló orvos számára, hiszen mindennapi munkája során az egészségügyben, mint gazdasági rendszerben is részt vesz. A kurzus hallgatói bepillantást kaphatnak olyan lehetőségbe is, amiket későbbi pácienseik egészségének megőrzésében is felhasználhatnak.
Előadások
- 1. A marketing története, kialakulása és fejlődése. - Dr. Berényi Károly
- 2. Szubliminális üzenetek - Dr. Berényi Károly
- 3. Az egészség reklámpolitikája (promotion). - Dr. Berényi Károly
- 4. A ,,marketing mix", ,,4P" - ,,7P" - Dr. Berényi Károly
- 5. Az egészségügy, mint szolgáltatás. - Dr. Berényi Károly
- 6. Primer, szekunder és tercier prevenció a médiában - Dr. Berényi Károly
- 7. Fertőző és nem fertőző betegségek megelőzésének marketing lehetőségei - Dr. Berényi Károly
- 8. Életmód-marketing - Dr. Berényi Károly
- 9. Táplálkozásmarketing - Dr. Berényi Károly
- 10. Gyógyszermarketing - Dr. Berényi Károly
- 11. A marketing eszközrendszerének felhasználása - az orvos lehetőségei. - Dr. Berényi Károly
- 12. Érdekek és ellenérdekek a primer prevenció marketingjében. - Az egészségmegőrzés marketing szemléletű lehetőségei - Dr. Berényi Károly
Gyakorlatok
Szemináriumok
A tananyag elsajátításához szükséges segédanyagok
Kötelező irodalom
Saját oktatási anyag
Jegyzet
Ajánlott irodalom
Philip Kotler, Kevin Lane Keller: Marketingmenedzsment, Akadémiai Kiadó, 2006
Ember István: Népegészségügyi orvostan
A félév elfogadásának feltételei
A TVSZ kreditrendszerű oktatás esetében érvényes vonatkozó szabályok szerint az előadások és gyakorlatok látogatása kötelező, amelyet katalógussal ellenőrzünk. Az előadásokról és a gyakorlatokról összességében legfeljebb 15 %, azaz 2x45 perc hiányzás megengedett, amely felett az index aláírását megtagadjuk.
Jegykialakítás módja: írásbeli beszámoló a kurzus anyagából
Félévközi ellenőrzések
Neptun
Távolmaradás pótlásának lehetőségei
Egyéni elbírálás alapján
Vizsgakérdések
Neptun