Éranasztomózis készítés technikája, új szimulációs oktatási rendszer

Adatok

A Tantárgybejelentőben megadott hivatalos adatok az alábbi tanévre: 2019-2020

Tantárgyfelelős

  • Dr. Gasz Balázs Zoltán

    egyetemi docens,
    Sebészeti Oktató és Kutató Intézet

Óraszámok/félév

előadás: 0 óra

gyakorlat: 12 óra

szeminárium: 0 óra

összesen: 0 óra

Tárgyadatok

  • Kód: OOF-EAM-T
  • 1 kredit
  • Általános orvos
  • Fakultatív modul
  • Tavaszi
Előfeltétel:

OOP-MUA-T teljesített

Kurzus létszámkorlát

min. 5 fő – max. 12 fő

Tematika

A résztvevők egy valóban gyakorlatorientált kurzuson vehetnek részt, mely során innovatív módszerek révén az eddigi érvarrat-tréningeknél jóval hatékonyabban ellenőrizhetik és csiszolhatják érvarrat, éranasztomózis készítési technikájukat.
Újszerű, 3D vizualizációt és élettani véráramlás szimuláció segítségével értékelhetik a gyakorlati kurzus effektivitását, illetve a gyakorlatban fontos, eddigiekben nem megismert tényezőket észlelhetnek az éranasztomózis készítés során. A kurzus áll egy klasszikus érvarrat tréningből, neves szakemberek vezetésével és egy az érvarratok részletes 3D strukturáját és a gyakorlati szempontból, hosszútávú nyitvamaradása, eredménye szempontjából fontos áramlástani 3D képek és videók bemutatásából, mely alapján a résztvevők szabadon, saját tréning alapján alakíthatják ki a legmegfelelőbb érvarrat készítés technikáját.
A kurzus során valósághű, valódi műtéti esteket, valós műtéti szituációkat bemutató szimulátorokon történik az éranasztomózisok elkészítése, gyakorlása.
Az oktatásokat az ME3D-Innovations Kft munkatársai tartják, felelős: Dr. Gasz Balázs. A rövid, de információgazdag elméleti oktatásokat meghívott előadók tartják. (Dr. Hejjel László, Dr. Jancsó Gábor)

Előadások

Gyakorlatok

Szemináriumok

A tananyag elsajátításához szükséges segédanyagok

Kötelező irodalom

Saját oktatási anyag

Jegyzet

Ajánlott irodalom

A félév elfogadásának feltételei

A gyakorlatokon való részvétel kötelező

Félévközi ellenőrzések

Félévközi ellenőrzések, saját tevékenység önálló felmérésén alapuló skill fejleszetés

Távolmaradás pótlásának lehetőségei

Vizsgakérdések

Vizsgáztatók

Gyakorlatok, szemináriumok oktatói