Ez a PTE ÁOK új honlapja.  |  Vissza a régi honlapra

A Marketing és Kommunikációs Osztály új vezetője - Pál Tibor

2020. november 4.

A Marketing és Kommunikációs Osztály új vezetője - Pál Tibor

A Dékáni Hivatal új struktúrájában a Marketing és Kommunikációs Osztály élére egy olyan vezető került, aki eddig nem dolgozott a karon. Pál Tibor május óta van együtt a csapattal közgazdászként, a korábbi Marketing és Kommunikációs Iroda irányítójaként.

 

Schweier Rita írása

 

- Meséljen egy kicsit magáról, hol dolgozott eddig, és van-e valamilyen kötődése az ÁOK-hoz?

- A kötődésem onnan ered, hogy a szüleim és a nagyszüleim is orvosok. 13 éves koromig főként külföldön éltünk, az Egyesült Államokban, Svédországban és Kuwaitban, mindig ott, ahol a szüleim dolgoztak. Amikor azonban itthon voltunk, csakis Pécs jelentette a központot. Édesanyám és édesapám is az akkori POTE alkalmazásában voltak, így a gyermekkorom jelentős részét ezen a területen töltöttem.

Az érettségit követően a PTE Közgazdaságtudományi Karának angol nyelvű képzésén szereztem BA, majd MSc diplomát 2006-ban és 2008-ban. A végzést követően a Procter & Gamble amerikai cégnél kezdtem a pályafutásom junior márkamenedzserként Budapesten, ezt követően - előléptetésemnek köszönhetően - kikerültem az Egyesült Arab Emirátusokba. Ugyanitt

szerződtem át egy ugyancsak amerikai multivállalat, a Goodyear dubai részlegébe, és egy 42 országos régiót ellátó csapat márkamenedzsereként dolgoztam. 2016-tól két éven át a MARS Wrigley közel-keleti központjában tevékenykedtem marketingmenedzserként. A tízéves, multinacionális cégeknél töltött pályafutásom során hét, úgynevezett ’$ milliárd összérték feletti’ (Billion Dollar Brand) márkán dolgozhattam (Gillette, Goodyear, Dunlop, Orbit, Extra, Pedigree, Whiskas), és különböző marketingterületeken szerezhettem márkamenedzseri és üzletfejlesztési tapasztalatokat.

2018-ban költöztünk haza, ekkor kezdtem el tanácsadóként, megbízott vezetőként támogatni egy pécsi ügynökséget, ami olyan cégeket szolgált ki grafikai, online- és webfejlesztési munkákkal, mint a Coca Cola, a MARS Wrigley, a Reckitt Benckiser, vagy a LaFarge Holcim. 2018 novemberétől a PTE Közgazdaságtudományi Karán vagyok óraadó a marketing és a nemzetközi üzlet témájú tantárgyaknál. Idén májusban kaptam a megkeresést és a lehetőséget, hogy csatlakozzam az ÁOK csapatához, mint a Marketing és Kommunikációs Iroda vezetője, majd a pár hónapos közös munkánk eredményeként októberben megalakítottuk a Marketing és Kommunikációs Osztályt.

- Mely irodák tartoznak ehhez az osztályhoz?

- A Marketing és Kommunikációs Osztály négy iroda tevékenységi körét foglalja magában. Első pillantásra ezeknek az irodáknak a feladatai nagyban különböznek egymástól, ám szorosan kiegészítik, támogatják egymást a közös marketingcélok elérésében, a különböző célcsoportok és a kor technikai elvárásait tükrözve. Osztályunkhoz tartozik a Stratégiai Marketing és Toborzás, az Online és Digitális Marketing, a PR és Kommunikáció, valamint az Alumni.

- A Stratégiai Marketing és Toborzás új egységként jelenik meg, miért volt fontos ennek létrehozása?

- Egy stratégia olyan, mint az iránytű. Megmutatja azt, hogy merre tartunk és segít navigálni a kihívások között. A Stratégiai Marketing és Toborzó Iroda feladata a kari marketingstratégia kidolgozása, a márkaépítés és a marketingmix kialakítása, a dékán és a kari vezetés támogatása a stratégiai, elsősorban a marketingterületeket érintő kérdéskörökben. Az iroda toborzással foglalkozó része felelős kialakítani a hallgatótoborzási stratégiát, megtervezni és kivitelezni az ezekhez köthető aktivitásokat a Magyar, a Német és az Angol Programok számára. Foglalkozunk továbbá a toborzással összefüggő összes feladattal, beleértve az ügynökségek kiválasztását és a velük való kapcsolattartást is.

- Milyen eredmények remélhetők az osztályszintű működéstől?

- A megalakulásunkat követő első időszak prioritása a megfelelő csapat felállítása és a közös lendület megszerzése volt. Számos olyan feladatot kaptunk, amelyek komoly kihívást jelentenek a jelenlegi piaci, pandémiás helyzetben. Már most párhuzamosan futnak olyan projektjeink, amelyektől hosszú távon jelentős eredményeket várunk a ’márkánk’ hazai és nemzetközi megítélése terén. Ilyenek például a kari arculat megújítása, az online megjelenés felfrissítése, a nemzetközi toborzási stratégiánk kialakítása és alkalmazása, továbbá a PotePédia projekt és az Alumni bázisunk erősítése. Reményeink szerint ezeknek, illetve az ezekhez hasonló projekteknek a magas színvonalú kivitelezése hozzájárul karunk hazai és nemzetközi piacokon való megítélésének erősödéséhez, és általuk vélhetően egyre több pályaválasztó, kutató, munkát vagy partnerséget kereső választ minket a tanulás, a kutatás vagy a gyógyítás céljából.

- Hogyan lehetne megfogalmazni ennek az osztálynak az „ars poeticáját”?

- Osztályunk azért jött létre, hogy a hazai és a nemzetközi piacokon tovább erősítsük és építsük az ÁOK márkáját a partnereink, a potenciális jelentkezők és a külvilág felé. Célunk mennyiségben és minőségben is folyamatosan javítani a hazai és a külföldi jelentkezők számát, valamint partnerkapcsolatainkat. Irodáink azon dolgoznak, hogy szorosan és megbízhatóan tudjanak együttműködni a kar intézeteivel, klinikáival, tanszékeivel, minőségi támogatásukkal és kiszolgálásukkal. Kiemelt célunk, hogy a szakmailag meghatározott célközönséghez a legmagasabb színvonalon jussanak el a kutatásokkal, az oktatással és a gyógyítással kapcsolatos hírek.