Az irodalomkutatástól a szakdolgozat elkészítéséig

Data

Official data in SubjectManager for the following academic year: 2020-2021

Course director

Number of hours/semester

lectures: 28 hours

practices: 0 hours

seminars: 0 hours

total of: 28 hours

Subject data

  • Code of subject: OOF-ISZ-T
  • 2 kredit
  • Általános orvos
  • Fakultatív modul
  • Őszi
Prerequisites:

-

Course headcount limitations

min. 5 – max. 15

Topic

A hallgatók részletesen ismerjék meg egy szakdolgozat, szemináriumi dolgozat, dékáni pályamunka elkészítésének formai követelményeit, információt szerezzenek a témaválasztásról, az irodalomkutatásról, a bibliográfiai leírásról, a hivatkozás szabályairól, az irodalomjegyzék elkészítéséről. A hallgatók képesek legyenek egyetemi tanulmányaik során megszerzett ismereteiket önállóan felhasználni, rendszerezni, kiegészíteni szakdolgozatuk elkészítéséhez. Feladat: a szakdolgozat, szemináriumi dolgozat és dékáni pályamunka elkészítéséhez szükséges formai követelmények elsajátítása.

Lectures

  • 1. Mi a szakdolgozat, miért kell szakdolgozatot, szemináriumi dolgozatot írni? - Dr. Horváth Györgyi
  • 2. Mire használható egy szakdolgozat a diploma megszerzése után? - Dr. Horváth Györgyi
  • 3. Témaválasztás. A kutatások célja, a kutatások menete. - Dr. Horváth Györgyi
  • 4. Régi vagy modern témák? - Dr. Horváth Györgyi
  • 5. A témához kapcsolódó szakirodalom áttekintése. A szakirodalmi tájékozódás bázisai. A szakirodalmi tájékozódás forrásai I. - Dr. Horváth Györgyi
  • 6. Látogatás a PTE TTK-BTK Kari Könyvtárába. - Dr. Horváth Györgyi
  • 7. A szakirodalmi tájékozódás forrásai II. Direkt és indirekt tájékoztató eszközök. Könyvtári katalógusok, nagyobb hazai könyvtárak. - Dr. Horváth Györgyi
  • 8. Látogatás a PTE ÁOK Kari Könyvtárába. - Dr. Gracza Tünde
  • 9. Az internetes szakirodalom keresés: az információkeresés formái, néhány keresőprogram. - Dr. Horváth Györgyi
  • 10. Fontosabb szakmai folyóiratok áttekintése I. - Dr. Horváth Györgyi
  • 11. Fontosabb szakmai folyóiratok áttekintése II. - Dr. Horváth Györgyi
  • 12. A hallgató által keresett szakirodalom megbeszélése. Forráselemzés I. - Dr. Horváth Györgyi
  • 13. A hallgató által keresett szakirodalom megbeszélése. Forráselemzés II. - Dr. Horváth Györgyi
  • 14. Munkaterv és jegyzékek készítése I. - Dr. Horváth Györgyi
  • 15. Munkaterv és jegyzékek készítése II. - Dr. Horváth Györgyi
  • 16. A szakirodalom feldolgozásának technikája I. A jegyzetelés. - Dr. Horváth Györgyi
  • 17. A szakirodalom feldolgozásának technikája II. A megfogalmazás. - Dr. Horváth Györgyi
  • 18. A szakirodalom feldolgozásának technikája III. Bibliográfia a dolgozatban. - Dr. Horváth Györgyi
  • 19. A szakirodalom feldolgozásának technikája IV. A hivatkozás szabályai: számozásos módszer. - Dr. Horváth Györgyi
  • 20. A szakirodalom feldolgozásának technikája V. A hivatkozás szabályai. Szerző-évszám módszer. - Dr. Horváth Györgyi
  • 21. Bibliográfiai leírások (könyv, folyóirat, tanulmányok stb.) - Dr. Horváth Györgyi
  • 22. A dolgozat szerkezete I. - Dr. Horváth Györgyi
  • 23. A dolgozat szerkezete II. - Dr. Horváth Györgyi
  • 24. Helyesírási követelmények. - Dr. Horváth Györgyi
  • 25. A végső szöveg megszerkesztése I.: tartalomjegyzék. - Dr. Horváth Györgyi
  • 26. A végső szöveg megszerkesztése II.: bevezetés és célkitűzés. - Dr. Horváth Györgyi
  • 27. A végső szöveg megszerkesztése III.: kísérleti körülmények. - Dr. Horváth Györgyi
  • 28. A végső szöveg megszerkesztése IV.: eredmények. - Dr. Horváth Györgyi

Practices

Seminars

Reading material

Obligatory literature

Literature developed by the Department

Notes

Recommended literature

1. Umberto Eco: Hogyan írjunk szakdolgozatot?, Gondolat Kiadó, Budapest, 1994
2. Szabó Katalin: Kommunikáció felsőfokon, Kossuth Kiadó, Budapest, 1997
3. Pálfi Éva: Hogyan hivatkozzunk az elektronikus forrásokra?, Tudományos és Műszaki Tájékoztatás, 46 évf. 8. szám, 1999
4. Bertáné Németh Ágnes: Az irodalomkutatástól a hivatkozásig, Pécsi Tudományegyetem, Egyetemi Könyvtár, Pécs 2002

Conditions for acceptance of the semester

Legfeljebb 25 % hiányzás megengedett

Mid-term exams

Egy idegennyelvű cikk tartalmának szóbeli előadás formájában történő bemutatása.
Írásbeli dolgozat beadása egy szakmai témáról.

Making up for missed classes

Nincs lehetőség pótlásra.

Exam topics/questions

Nincsenek vizsgakérdések.

Examiners

Instructor / tutor of practices and seminars