Daten
Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2023-2024
Lehrbeauftragte/r
-
Dr. Szentpéteri József László
címzetes egyetemi tanár,
Transzdiszciplináris Kutatások Intézete -
Semesterwochenstunden
Vorlesungen: 16
Praktika: 8
Seminare: 0
Insgesamt: 24
Fachangaben
- Kode des Kurses: OOE-SY6-T
- 2 kredit
- Általános orvos
- Elektív modul
- Minden félévben
OOE-SY1-T teljesített
Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:
min. 5 – max. 8
Erreichbar als Campus-Kurs für 8 fő számára. Campus-karok: BTK ETK KPVK GYTK KTK MK MIK TTK
Thematik
A metakommunikációnak, a testbeszédnek a mindennapi életben óriási jelentősége van. Az emberek egymáshoz való viszonyát mozgásuk, mimikájuk alapvetően befolyásolja, még mielőtt egyáltalán megszólalnának. A testbeszéd a bizalom kialakításának, a hatékony kommunikációnak, végsősoron az eredményes terápiának kulcsfontosságú eleme. A kurzus célja, hogy minél mélyebb ismereteket szerezzenek a diákok a testbeszéd jelentőségéről, az egyes mozdulatok, gesztusok jelentéséről, s egy másik személyre gyakorolt hatásáról. Az órák során nagy hangsúlyt fektetünk a gyakorlati képzésre s az önismeret fejlesztésére.
Vorlesungen
- 1. A testbeszéd jelentősége, kutatási módszertana - Dr. Szentpéteri József László
- 2. A testbeszéd jelentősége különböző kultúrákban, történelmi korokban - Dr. Hargitai Evelin Gabriella
- 3. A testtartás. Formái, változatai, közönségre gyakorolt hatása - Dr. Hargitai Evelin Gabriella
- 4. A nyitott és zárt testtartás típusai, jelentése, jelentősége alkalmazási lehetőségei - Dr. Hargitai Evelin Gabriella
- 5. A karok gesztusai. Típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Dr. Hargitai Evelin Gabriella
- 6. A kézfej gesztusai I.: Típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Hatházi Milán Attila
- 7. A kézfej gesztusai II.: Típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Hatházi Milán Attila
- 8. Kéz és ujj jelek. Kulturális különbségek, alkalmazási lehetőségek és veszélyek - Hatházi Milán Attila
- 9. Arc-kéz gesztusok I.: típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Hatházi Milán Attila
- 10. Arc-kéz gesztusok II.: típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Hatházi Milán Attila
- 11. Fejtartás: típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Dr. Várnai Réka
- 12. Az arc gesztusai, mimika I.: típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Dr. Várnai Réka
- 13. Az arc gesztusai, mimika II.: típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Dr. Várnai Réka
- 14. Az arc gesztusai, mimika III.: típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Dr. Várnai Réka
- 15. Pozitív és negatív tartalom közvetítési lehetőségei a metakommunikáció eszközeivel - Dr. Szentpéteri József László
- 16. Online kommunikáció: a metakommunikáció korlátai és lehetőségei az online térben - Dr. Szentpéteri József László
Praktika
- 1. Az előadói térbe vonulás és a közönéggel való nonverbális kapcsolatteremtés gyakorlása
- 2. Nyitott és zárt testtartások gyakorlása, az adott személyhez illő testtartások gyakorlása
- 3. Kargesztusok: az adott személyhez illő gesztusok felfedése és gyakorlása
- 4. Kézfej gesztusok: az adott személyhez illő gesztusok felfedése és gyakorlása
- 5. Arc-kéz gesztusok: az adott személyhez illő gesztusok felfedése és gyakorlása
- 6. Arcgesztusok, mimika: az adott személyhez illő gesztusok felfedése és gyakorlása
- 7. Pozitív és negatív érzelmek kifejezésének eszközei
- 8. Online kommunikáció: gyakorlatok az online térben való hatékony kommunikációhoz
Seminare
Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes
Obligatorische Literatur
Nincs
Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff
A kurzus során kapják meg a résztvevők
Skript
A kurzus során kapják meg a résztvevők
Empfohlene Literatur
- Navarro, J. (2008.): Beszédes testek. Libri Kiadó Kft.
- Pease, B., Pease, A. (2008) A testbeszéd enciklopédiája. Park Kiadó, Budapest.
Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters
Legfeljebb 15 % hiányzás megengedett
Semesteranforderungen
A kurzus sikeres teljesítése folyamatos munkát, interakciót kíván. A második alkalomtól minden résztvevőnek egy saját prezentáción is dolgoznia kell a központilag kiadott feladatok mellett. Az értékelés a félév során mutatott egyéni fejlődés mértékét, a kritikus gondolkodás képességét és az órai attitűdöt veszi elsősorban figyelembe.
Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten
Amennyiben rendelkezik magabiztos angol tudással, úgy a tárgy angol megfelelőjén való részvétel pótlásnak minősül
Prüfungsfragen
A kurzus évközi jeggyel zárul, a vizsgaidőszakra már nincs további feladat.
Prüfer
Praktika, Seminarleiter/innen
- Dr. Szentpéteri József László