Add el Magad! - Testbeszéd értelmezése és alkalmazása

Data

Official data in SubjectManager for the following academic year: 2023-2024

Course director

Number of hours/semester

lectures: 16 hours

practices: 8 hours

seminars: 0 hours

total of: 24 hours

Subject data

  • Code of subject: OOE-SY6-T
  • 2 kredit
  • Általános orvos
  • Elektív modul
  • Minden félévben
Prerequisites:

OOE-SY1-T teljesített

Course headcount limitations

min. 5 – max. 8

Available as Campus course for 8 fő számára. Campus-karok: BTK ETK KPVK GYTK KTK MK MIK TTK

Topic

A metakommunikációnak, a testbeszédnek a mindennapi életben óriási jelentősége van. Az emberek egymáshoz való viszonyát mozgásuk, mimikájuk alapvetően befolyásolja, még mielőtt egyáltalán megszólalnának. A testbeszéd a bizalom kialakításának, a hatékony kommunikációnak, végsősoron az eredményes terápiának kulcsfontosságú eleme. A kurzus célja, hogy minél mélyebb ismereteket szerezzenek a diákok a testbeszéd jelentőségéről, az egyes mozdulatok, gesztusok jelentéséről, s egy másik személyre gyakorolt hatásáról. Az órák során nagy hangsúlyt fektetünk a gyakorlati képzésre s az önismeret fejlesztésére.

Lectures

  • 1. A testbeszéd jelentősége, kutatási módszertana - Dr. Szentpéteri József László
  • 2. A testbeszéd jelentősége különböző kultúrákban, történelmi korokban - Dr. Hargitai Evelin Gabriella
  • 3. A testtartás. Formái, változatai, közönségre gyakorolt hatása - Dr. Hargitai Evelin Gabriella
  • 4. A nyitott és zárt testtartás típusai, jelentése, jelentősége alkalmazási lehetőségei - Dr. Hargitai Evelin Gabriella
  • 5. A karok gesztusai. Típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Dr. Hargitai Evelin Gabriella
  • 6. A kézfej gesztusai I.: Típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Hatházi Milán Attila
  • 7. A kézfej gesztusai II.: Típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Hatházi Milán Attila
  • 8. Kéz és ujj jelek. Kulturális különbségek, alkalmazási lehetőségek és veszélyek - Hatházi Milán Attila
  • 9. Arc-kéz gesztusok I.: típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Hatházi Milán Attila
  • 10. Arc-kéz gesztusok II.: típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Hatházi Milán Attila
  • 11. Fejtartás: típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Dr. Várnai Réka
  • 12. Az arc gesztusai, mimika I.: típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Dr. Várnai Réka
  • 13. Az arc gesztusai, mimika II.: típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Dr. Várnai Réka
  • 14. Az arc gesztusai, mimika III.: típusok, jelentés, jelentőség, alkalmazási lehetőségek - Dr. Várnai Réka
  • 15. Pozitív és negatív tartalom közvetítési lehetőségei a metakommunikáció eszközeivel - Dr. Szentpéteri József László
  • 16. Online kommunikáció: a metakommunikáció korlátai és lehetőségei az online térben - Dr. Szentpéteri József László

Practices

  • 1. Az előadói térbe vonulás és a közönéggel való nonverbális kapcsolatteremtés gyakorlása
  • 2. Nyitott és zárt testtartások gyakorlása, az adott személyhez illő testtartások gyakorlása
  • 3. Kargesztusok: az adott személyhez illő gesztusok felfedése és gyakorlása
  • 4. Kézfej gesztusok: az adott személyhez illő gesztusok felfedése és gyakorlása
  • 5. Arc-kéz gesztusok: az adott személyhez illő gesztusok felfedése és gyakorlása
  • 6. Arcgesztusok, mimika: az adott személyhez illő gesztusok felfedése és gyakorlása
  • 7. Pozitív és negatív érzelmek kifejezésének eszközei
  • 8. Online kommunikáció: gyakorlatok az online térben való hatékony kommunikációhoz

Seminars

Reading material

Obligatory literature

Nincs

Literature developed by the Department

A kurzus során kapják meg a résztvevők

Notes

A kurzus során kapják meg a résztvevők

Recommended literature

- Navarro, J. (2008.): Beszédes testek. Libri Kiadó Kft.
- Pease, B., Pease, A. (2008) A testbeszéd enciklopédiája. Park Kiadó, Budapest.

Conditions for acceptance of the semester

Legfeljebb 15 % hiányzás megengedett

Mid-term exams

A kurzus sikeres teljesítése folyamatos munkát, interakciót kíván. A második alkalomtól minden résztvevőnek egy saját prezentáción is dolgoznia kell a központilag kiadott feladatok mellett. Az értékelés a félév során mutatott egyéni fejlődés mértékét, a kritikus gondolkodás képességét és az órai attitűdöt veszi elsősorban figyelembe.

Making up for missed classes

Amennyiben rendelkezik magabiztos angol tudással, úgy a tárgy angol megfelelőjén való részvétel pótlásnak minősül

Exam topics/questions

A kurzus évközi jeggyel zárul, a vizsgaidőszakra már nincs további feladat.

Examiners

Instructor / tutor of practices and seminars

  • Dr. Szentpéteri József László