Daten
Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2024-2025
Lehrbeauftragte/r
-
Goolesorkhi Kia
adjunktus,
Orvosi Népegészségtani Intézet -
Semesterwochenstunden
Vorlesungen: 0
Praktika: 0
Seminare: 12
Insgesamt: 12
Fachangaben
- Kode des Kurses: OFF-GMU-T
- 1 kredit
- Fogorvos
- Fakultatív modul
- Őszi
keine
Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:
min. 5 – max. 25
Erreichbar als Campus-Kurs für . Campus-karok: ÁOK ÁJK BTK ETK KPVK KTK TTK
Thematik
A szakértők a globális egészségügyi munkaerő szerepét hangsúlyozzák a szervezeti, közösségi egészségügyi eredményekben, különösen az SDGS2030 koncepciójában megfogalmazott rendszerek kiépítésében. Másrészt az általános munkaerőhiány folyamatosan téma és aggodalomra ad okot, hiszen nyomást gyakorol a rendszerekre és aláássa az egészségügyi dolgozók mentális és fizikai egészségét.
Ez a modul arra törekszik, hogy felkészítse a hallgatókat e kihívások kulcsfontosságú mozgatórugóinak megértésére, és fejlett modellekkel látja el őket a kihívások megközelítéséhez.
A modul projektalapú tanulást és esettanulmányokat kínál(pl. M.Britnell „Human: Solving the global workforce crisis in healthcare”), mellyel a hallgatóknak lehetőségük nyílik arra, hogy tudásukat a gyakorlatban is alkalmazzák. A számonkérés felépítése az interaktív órák során megszerzett elemzési képességeken alapszik.
Vorlesungen
Praktika
Seminare
- 1. Stratégiák a munkaerő-válság kezelésére a globális egészségügyben az SDGs2030 relációjában - Goolesorkhi Kia
- 2.
Termelékenység Egészség és jólét: az ILO-tól a WHO-ig. Tapasztalatok az" Appreciative Inquiry"-ról
- Goolesorkhi Kia - 3.
Az egészségügyi munkaerőbe történő multiszektorális megosztott befektetésének hogyanja és miértje
- Goolesorkhi Kia - 4.
A WHO álláspontja a globális munkaerő-kapacitásokról és azok jelentőségéről a rendszerek ellenállóképessége szempontjából
- Goolesorkhi Kia - 5.
Jóllét a fenntarthatóságért a globális munkahelyen. Klinikai kormányzás vs. Fenntartható Egeszségügzi irányitási modell
- Goolesorkhi Kia - 6.
Projekt status riport : Fizikális és nem fizikális erőforrások elosztás a reziliens munkahelyeken
- Goolesorkhi Kia - 7.
A mentális jólét jelentősége az egészségügyi szakemberek számára összetett vészhelyzetekben
- Szilárd István - 8.
Hogyan változtatta meg az egészségügyi munkaerő helyzetét a digitalizáció, valamint a mesterséges intelligencia és a robotika alkalmazása?
- Szilárd István - 9.
Feltörekvő egészségügyi munkaerő és munkaerő egészsége: A Z-generáció és az után
- Goolesorkhi Kia - 10.
Fenntartható egészségügyi ápoló utánpótlás: Fülöpszigetek esete és a társadalmi-gazdasági eredmények
- Goolesorkhi Kia - 11.
Az SDGS2030-tól az SDGS2050-ig: trendek és hatásaik a munkaerőre és az egészségügyi munkaerő-gazdálkodásra
- Goolesorkhi Kia - 12.
Vizsga
- Goolesorkhi Kia
Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes
Obligatorische Literatur
Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff
Szemináriumi előadások és kidolgozott megosztott esetttanulmányok
Skript
Empfohlene Literatur
Olvasmányok és fő referenciák:
- Kidolgozott / megosztott esetttanulmányok
- Global strategy on human resources for health: Workforce 2030
-M.Britnell „Human: Solving the global workforce crisis in healthcare”, Oxford Publications 2019
- Wellbeing for Sustainability in the Global Workplace Edited by: Paola Ochoa, Maria-Teresa, Lepeley, and Peter Essens 2019 Routlede Publications
- Sheflay Shorey „Learning styles, preferences and needs of generation Z healthcare students: Scoping review” Nurse Educ Pract 2021 Nov:57:103247. doi: 10.1016/j.nepr.2021.103247
Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters
Projekt státusz prezentáció és megvitatása: a hallgatók a harmadik héten választanak egy közösen elfogadott témát, ezt mutatják be és vitatják meg.
+ záróvizsga
Semesteranforderungen
A javított eredmények leadása legkésőbb a nyolcadik héten TEAMS felületen keresztül, a tizedik héten TEAMs felületre kerülnek a végleges projekt összefoglalók max 2500 APA citált a TEAMSen keresztül
A hallgatók az első héten részt vesznek tudás-készség-attitűd tesztben. A záróvizsga részeként megjelenik a változások felmérése.
Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten
Egy közösen választott kiegészítő projekt aspektus kidolgozása és leadása
Prüfungsfragen
-
Prüfer
Praktika, Seminarleiter/innen
- Goolesorkhi Kia
- Szilárd István