Add el Magad! - Személyiség típusok felismerése és egyénre szabott kommunikáció

Daten

Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2023-2024

Lehrbeauftragte/r

Semesterwochenstunden

Vorlesungen: 16

Praktika: 8

Seminare: 0

Insgesamt: 24

Fachangaben

  • Kode des Kurses: OOE-SY5-T
  • 2 kredit
  • Általános orvos
  • Elektív modul
  • Minden félévben
Voraussetzungen:

OOE-SY1-T teljesített

Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:

min. 5 – max. 8

Erreichbar als Campus-Kurs für 5 fő számára. Campus-karok: BTK ETK KPVK GYTK KTK MK MIK TTK

Thematik

A tárgy célja, hogy segítse a hallgatókat a különböző személyiségtípusok felismerésében, és a típusoknak megfelelő, hatékony kommunikáció kialakításában. Számos személyiségtipológia létezik. Egy dolog azonban közös: minden típushoz más-más kommunikációra van szükség a konfliktusok elkerülése és az eredmények elérése érdekében. Ez a tanfolyam egyrészt az oly fontos önismereti lehetőségekkel ismerteti meg a résztvevőket. Mindenki megkapja a pontos útmutatásokat, hogy először meghatározhassa önmagát az adott kritériumrendszer tükrében. Később megtanuljuk, hogyan lehet felismerni a típusokat más embereknél. A tanfolyam útmutatásokat kínál a megfelelő viselkedéshez, mentális tudatossághoz és az egyes embertípusokhoz való helyes hozzáálláshoz. Szerepjátékok révén elsajátítjuk, hogyan lehet a legjobban teljesíteni különböző helyzetekben.

Vorlesungen

  • 1. Myers-Briggs Type Indicator (MBTI): Előzmények, használat, korlátok - Dr. Szentpéteri József László
  • 2. Myers-Briggs tipológia (MBTI): a 16 személyiségtípus jellemzői I. - Dr. Hargitai Evelin Gabriella
  • 3. Myers-Briggs tipológia (MBTI): a 16 személyiségtípus jellemzői II. - Dr. Hargitai Evelin Gabriella
  • 4. Az OCEAN modell vagy „Big Five”: Történelem, használat, korlátok - Dr. Hargitai Evelin Gabriella
  • 5. Az OCEAN modell vagy „Big Five”: az 5 személyiségtípus jellemzői - Dr. Hargitai Evelin Gabriella
  • 6. A Marston vagy DISC modell: Előzmények, használat, korlátok - Dr. Hargitai Evelin Gabriella
  • 7. A Marston vagy DISC modell alapvető felépítésének megértése. Miért olyan népszerű és széles körben alkalmazott? - Dr. Szentpéteri József László
  • 8. A különböző személyiségtesztek megértése és miért használják őket ilyen széles körben a munkahelyeken? - Dr. Szentpéteri József László
  • 9. Domináns személyiségtípus: alapvető jellemzők, felismerés, megfelelő kommunikáció - Hatházi Milán Attila
  • 10. Inspiráló személyiségtípus: alapvető jellemzők, felismerés, megfelelő kommunikáció - Hatházi Milán Attila
  • 11. Kitartó személyiségtípus: alapvető jellemzők, felismerés, megfelelő kommunikáció - Hatházi Milán Attila
  • 12. Alapos személyiségtípus: alapvető jellemzők, felismerés, megfelelő kommunikáció - Hatházi Milán Attila
  • 13. Domináns-Inspiráló személyiségtípusok keveréke: alapvető jellemzők, felismerés, megfelelő kommunikáció - Dr. Várnai Réka
  • 14. A Domináns-Alapos személyiségtípusok keveréke: alapvető jellemzők, felismerés, megfelelő kommunikáció - Dr. Várnai Réka
  • 15. Az Inspiráló-Alapos személyiségtípusok keveréke: alapvető jellemzők, felismerés, megfelelő kommunikáció - Dr. Várnai Réka
  • 16. A Kitartó-Alapos személyiségtípusok keveréke: alapvető jellemzők, felismerés, megfelelő kommunikáció - Dr. Várnai Réka

Praktika

  • 1. A Myers-Briggs teszt kitöltése. Beszámoló, diszkusszió.
  • 2. OCEAN teszt kitöltése. Beszámoló, diszkusszió.
  • 3. Rövid DISC tesztek kitöltése. Beszámoló, diszkusszió.
  • 4. Hosszú DISC teszt elvégzése. Beszámoló, diszkusszió.
  • 5. Szerepjátékok I.: Domináns típusok vagy ilyen jellemzőkkel rendelkező emberek kezelése. Szerepjátékok különböző helyzetekben és azok kiértékelése.
  • 6. Szerepjátékok II.: Inspiráló típusok vagy ilyen jellemzőkkel rendelkező emberek kezelése. Szerepjátékok különböző helyzetekben és azok kiértékelése.
  • 7. Szerepjátékok III.: Kitartó típusok vagy ilyen tulajdonságokkal rendelkező emberek kezelése. Szerepjátékok különböző helyzetekben és azok kiértékelése.
  • 8. Szerepjátékok IV.: Alapos típusok vagy ilyen jellemzőkkel rendelkező emberek kezelése. Szerepjátékok különböző helyzetekben és azok kiértékelése.

Seminare

Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes

Obligatorische Literatur

Nincs

Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff

A kurzus során kapják meg a résztvevők

Skript

A kurzus során kapják meg a résztvevők

Empfohlene Literatur

- Steven Kessler (2015): The 5 Personality Patterns: Your Guide to Understanding Yourself and Others and Developing Emotional Maturity
- A.J. Drenth (2017): The 16 Personality Types: Profiles, Theory, & Type development
- Robert A Rohm (2005): Positive Personality Profiles: D-I-S-C-over Personality Insights to Understand Yourself and Others!

Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters

Legfeljebb 15 % hiányzás megengedett

Semesteranforderungen

A kurzus sikeres teljesítése folyamatos munkát kíván. A kiadott feladatokban, szerepjátékokban mindenkinek aktívan részt kell vennie. Az értékelés a félév során mutatott egyéni fejlődés mértékét, a kritikus gondolkodás képességét és az órai attitűdöt veszi elsősorban figyelembe.

Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten

Amennyiben rendelkezik magabiztos angol tudással, úgy a tárgy angol megfelelőjén való részvétel pótlásnak minősül

Prüfungsfragen

A kurzus évközi jeggyel zárul, a vizsgaidőszakra már nincs további feladat.

Prüfer

Praktika, Seminarleiter/innen

  • Dr. Hargitai Evelin Gabriella
  • Dr. Szentpéteri József László
  • Dr. Tuboly Ádám Tamás
  • Hatházi Milán Attila