Daten
Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2024-2025
Lehrbeauftragte/r
-
Szentpéteri József László
címzetes egyetemi tanár,
Transzdiszciplináris Kutatások Intézete -
Semesterwochenstunden
Vorlesungen: 8
Praktika: 4
Seminare: 0
Insgesamt: 12
Fachangaben
- Kode des Kurses: OOF-KOI-T
- 1 kredit
- Általános orvos
- Fakultatív modul
- Őszi
keine
Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:
min. 5 – max. 15
Erreichbar als Campus-Kurs für . Campus-karok: ÁJK BTK ETK GYTK KTK MK TTK
Thematik
Ez a kurzus olyan személyek számára készült, akik szeretnék felfedezni az orvosi és egészségügyi pályafutási lehetőségek sokszínűségét. Célja, hogy a hallgatóknak eszközöket és ismereteket nyújtson a karrierútjuk hatékony bejárásához, különös hangsúlyt fektetve a LinkedIn platform megfelelő használatára és adatbázisának felépítésére a kapcsolatépítés, a személyes márkaépítés és az álláskeresés terén. A hallgatók betekintést nyernek az egészségügyön belüli különböző karrierlehetőségekbe, valamint tippeket kapnak az online platformok szakmai fejlődésre való felhasználásához.
A kurzus céljai:
- Az orvosi és egészségügyi ágazatban elérhető karrierlehetőségek spektrumának megértése.
- Egy professzionális LinkedIn-profil létrehozása és optimalizálása a karrierépítés érdekében.
- Olyan kapcsolatépítési stratégiák kidolgozása, amelyek értelmes szakmai kapcsolatokhoz és lehetőségekhez vezethetnek.
- Az egészségügyi ágazatra jellemző hatékony álláspályázati anyagok, köztük önéletrajzok és kísérőlevelek elkészítése.
- Tárgyalási taktikák elsajátítása a szakterületen betöltött pozíciók megszerzéséhez.
Vorlesungen
- 1.
"Az orvosi és egészségügyi karrierlehetőségek áttekintése"
- Szentpéteri József László - 2.
"A személyes készségek és érdeklődési körök felmérése a karriertervezéshez"
- Szentpéteri József László - 3.
"LinkedIn: Szakmai profil létrehozása"
- Szentpéteri József László - 4.
"Fejlett LinkedIn funkciók egészségügyi szakemberek számára"
- Szentpéteri József László - 5.
"A hálózatépítés művészete az orvosi és egészségügyi szektorban"
- Hetényi Roland - 6.
"LinkedIn csoportok és közösségek: Kapcsolatfelvétel a potenciális munkatársakkal"
- Hetényi Roland - 7.
"Nem klinikai szerepek felfedezése az egészségügyi ágazatban"
- Sipeky Csilla - 8.
"Az egészségügyi technológia és a digitális egészségügyi karrierek felemelkedése"
- Sipeky Csilla
Praktika
- 1.
"A karriercélok elméleti térképének elkészítése"
- Szentpéteri József László - 2.
"Profilépítő workshop: Szakmai profil megalkotása a LinkedIn-en"
- Szentpéteri József László - 3.
"Hálózati szerepjáték: szakmai kapcsolatok kezdeményezése és ápolása"
- Hetényi Roland - 4.
"Esettanulmányok: Átmenet a nem hagyományos egészségügyi szerepekbe"
- Sipeky Csilla
Seminare
Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes
Obligatorische Literatur
nincs
Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff
A kurzus során kapják meg a diákok
Skript
A kurzus során kapják meg a diákok
Empfohlene Literatur
Wischnitzer, S. (2010) Top 100 Health-Care Careers: Your Complete Guidebook to Training and Jobs in Allied Health, Nursing, Medicine and More. Kendall Hunt Publishing
Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters
A megadott iránymutatások szerinti esszét kell feltölteni a megfelelő MS Teams csoportba.
Semesteranforderungen
A kurzus sikeres teljesítése folyamatos munkát kíván. A második alkalomtól minden résztvevőnek egy saját prezentáción is dolgoznia kell a központilag kiadott feladatok mellett. Az értékelés a félév során mutatott egyéni fejlődés mértékét, a kritikus gondolkodás képességét és az órai attitűdöt veszi elsősorban figyelembe.
Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten
Házi feladat teljesítésével plusz egy óra hiányzás elfogadható.
Prüfungsfragen
A kurzus félévközi jegyekkel zárul, így a vizsgaidőszakban nincs vizsga.
Prüfer
Praktika, Seminarleiter/innen
- Hetényi Roland
- Sipeky Csilla
- Szentpéteri József László