Add el Magad! - Személyiség típusok felismerése és egyénre szabott kommunikáció

Daten

Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2024-2025

Lehrbeauftragte/r

  • Szentpéteri József László

    címzetes egyetemi tanár,
    Transzdiszciplináris Kutatások Intézete

Semesterwochenstunden

Vorlesungen: 16

Praktika: 8

Seminare: 0

Insgesamt: 24

Fachangaben

  • Kode des Kurses: OOE-SY5-T
  • 2 kredit
  • Általános orvos
  • Elektív modul
  • Minden félévben
Voraussetzungen:

keine

Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:

min. 5 – max. 15

Erreichbar als Campus-Kurs für . Campus-karok: ÁJK BTK ETK KPVK GYTK KTK MK TTK

Thematik

A kurzust a hallgatók kompetenciáját növeli a különböző személyiségtípusok felismerésében és a hatékony kommunikációban, elsősorban egészségügyi környezetben. Minden egyes személyiségtípus személyre szabott megközelítést igényel a kommunikációban. A tárgy mélyreható betekintést nyújt a különböző személyiségkeretekbe, kiemelve az alkalmazkodóképesség és a konfliktuskerülés fontosságát a pozitív eredmények elősegítése érdekében. Jelentős hangsúlyt kap az önismeret fejlesztése, mivel a hallgatók először saját személyiségtípusuk azonosítását tanulják meg, majd megtanulják felismerni ezeket a tulajdonságokat másokban. A tanterv átfogó útmutatást nyújt a megfelelő interakciós stratégiákhoz, a mentális mozgékonyság elősegítéséhez és a minden egyedi egyéniséggel szembeni tiszteletteljes hozzáállás kialakításához. Kiterjedt szerepjátékokon keresztül a hallgatók gyakorolják és finomítják az interperszonális forgatókönyvek sokaságában való eligazodás képességét, ezáltal felkészítve őket arra, hogy kiválóan teljesítsék a jövőbeli egészségügyi pályájuk sokrétű kommunikációs követelményeit.

Vorlesungen

  • 1. Bevezetés a személyiségek tipizálásába: MBTI, OCEAN és DISC modellek áttekintése - Szentpéteri József László
  • 2. DISC modell 1. rész: A dominancia megértése a klinikai interakciókban - Szentpéteri József László
  • 3. DISC modell 2. rész: A befolyásolás hatása az egészségügyi kommunikációban - Szentpéteri József László
  • 4. DISC modell 3. rész: Állandóság az egészségügyi környezetben - nyugalom a viharban - Szentpéteri József László
  • 5. DISC modell 4. rész: A megfelelés megértése - figyelem a részletekre és a biztonságra - Szentpéteri József László
  • 6. Az MBTI az egészségügyi gyakorlatban 1. rész: Érzékelés és intuíció - A beteg szükségleteinek érzékelése - Szentpéteri József László
  • 7. Az MBTI az egészségügyi gyakorlatban 2. rész: Gondolkodás és érzés - döntéshozatal az egészségügyben - Szentpéteri József László
  • 8. Az MBTI az egészségügyi gyakorlatban 3. rész: Ítélőképesség és érzékelés - Az egészségügyi környezet kezelése - Szentpéteri József László
  • 9. OCEAN modell 1. rész: Nyitottság - Alkalmazkodás az egészségügyi innovációkhoz - Szentpéteri József László
  • 10. OCEAN modell 2. rész: Lelkiismeretesség - Az egészségügyi gyakorlat gerince - Szentpéteri József László
  • 11. OCEAN modell 3. rész: Extraverzió vs. introverzió - A betegekkel, munkatársakkal, feljebbvalókkal való interakciók energetizálása - Szentpéteri József László
  • 12. OCEAN modell 4. rész: Kiegyezés - Az empátia és a betegkapcsolatok művészete - Szentpéteri József László
  • 13. OCEAN modell 5. rész: Neuroticizmus - Az érzelmi stabilitás kezelése az egészségügyben - Szentpéteri József László
  • 14. Személyiségmodellek integrálása: A holisztikus megközelítés legjobb gyakorlatai - Szentpéteri József László
  • 15. Személyiségzavarok az egészségügyi környezetben: Felismerés és kommunikációs stratégiák - Szentpéteri József László
  • 16. Kulturális különbségek a személyiségtípusok meghatározásában: A különböző hátterűek kommunikációjának testre szabása - Szentpéteri József László

Praktika

  • 1. DISC modell szerepjáték: Domináns páciens forgatókönyvek szimulálása - Szentpéteri József László
  • 2. DISC modell szerepjáték: Interakció befolyásoló személyiségtípusokkal - Szentpéteri József László
  • 3. DISC-modell szerepjáték: Az állandóság kezelése a betegellátásban - Szentpéteri József László
  • 4. DISC modell szerepjáték: Megfelelésre összpontosító beteginterakciók - Szentpéteri József László
  • 5. MBTI Interakció workshop: Érzékelés és intuíció - Szentpéteri József László
  • 6. MBTI Interakció Workshop: A gondolkodás és az érzés egyensúlyban tartása egészségügyi környezetben - Szentpéteri József László
  • 7. OCEAN modell workshop: Stratégiák a páciensek elvárásainak nyitottságával való bánásmódhoz - Szentpéteri József László
  • 8. OCEAN modell workshop: Szerepjáték a lelkiismeretességgel és az egyetértéssel az egészségügyi csapatokban - Szentpéteri József László

Seminare

Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes

Obligatorische Literatur

Nincs

Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff

A kurzus során kapják meg a résztvevők

Skript

A kurzus során kapják meg a résztvevők

Empfohlene Literatur

- Steven Kessler (2015): The 5 Personality Patterns: Your Guide to Understanding Yourself and Others and Developing Emotional Maturity

- A.J. Drenth (2017): The 16 Personality Types: Profiles, Theory, & Type development

- Robert A Rohm (2005): Positive Personality Profiles: D-I-S-C-over Personality Insights to Understand Yourself and Others!

Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters

A kurzus nem kezdhető el feltöltött, egészségügyhöz kapcsolódó témájú prezentáció nélkül, amelyen a hallgató a kurzus során folyamatosan dolgozik.

Semesteranforderungen

A kurzus sikeres teljesítése folyamatos munkát kíván. A kiadott feladatokban, szerepjátékokban mindenkinek aktívan részt kell vennie. Az értékelés a félév során mutatott egyéni fejlődés mértékét, a kritikus gondolkodás képességét és az órai attitűdöt veszi elsősorban figyelembe.

Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten

Amennyiben rendelkezik magabiztos angol tudással, úgy a tárgy angol megfelelőjén való részvétel pótlásnak minősül

Prüfungsfragen

A kurzus évközi jeggyel zárul, a vizsgaidőszakra már nincs további feladat.

Prüfer

Praktika, Seminarleiter/innen

  • Szentpéteri József László