Egészségnevelés és média / Gyógyszerészi közszereplés

Daten

Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2022-2023

Lehrbeauftragte/r

  • Dr. Botz Lajos

    egyetemi tanár,
    Gyógyszerészeti Intézet és Klinikai Központi Gyógyszertár

Semesterwochenstunden

Vorlesungen: 12

Praktika: 10

Seminare: 6

Insgesamt: 28

Fachangaben

  • Kode des Kurses: OGF-GYK-T
  • 2 kredit
  • Gyógyszerész
  • Fakultatív modul
  • Őszi
Voraussetzungen:

keine

Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:

min. 4 – max. 15

Thematik

A hallgatók felkészítése az egészségkommunikáció egyik leghatékonyabb eszközének, a médiának az alkalmazására. Ismerjék meg a médiumok működési mechanizmusát, legyenek eszközeik annak elérésére, hogy a sajtó partnerük legyen.
Sajátítsák el a sajtómegjelenés alapelveit.

Vorlesungen

  • 1. Tömegkommunikáció. Manipulál-e a média? Médiahatás Interneten, nyomtatott és elektronikus felületen, sajtóban. - Hangené Sipos Erika
  • 2. A tájékoztatást, módszerválasztást befolyásoló tényezők. Célcsoport. Befogadás. - Hangené Sipos Erika
  • 3. Cikkek, hírek online felületen. A cikkírás szabályai. 5 másodperces szabály! - Hangené Sipos Erika
  • 4. Médiaműfajok (hír, tudósítás, riport, interjú). Próbainterjúk készítése. - Hangené Sipos Erika
  • 5. Milyen tulajdonságokkal rendelkezzen egy gyógyszerész? Bizalom. Kegyes hazugság. Hazug mozdulatok. - Hangené Sipos Erika
  • 6. Az etikus betegellátás. Milyen marketing eszközei vannak egy gyógyszerésznek? - Hangené Sipos Erika
  • 7. Médiapiac. Szponzorálás, mint közvetett reklám. CSR. Az on-line felület reklámeszközei Pull és Push marketing. - Hangené Sipos Erika
  • 8. Gyógyszerreklám pszichológiai alapjai. Verbális manipulációs technikák a reklámban. Reklámköltség-határ a csillagos ég. Televíziós nézettség mérése. - Hangené Sipos Erika
  • 9. Szelektálási elvek. Hírválasztás, hírérték. - Hangené Sipos Erika
  • 10. Gyógyszerész online felületen. Közösségi média Facebook, Instagram... - Hangené Sipos Erika
  • 11. Meghívó és sajtótájékoztató - Hangené Sipos Erika
  • 12. A drón és használatának szabályai - Hangené Sipos Erika

Praktika

  • 1. Az online felület, rádió és a tv jellemzői
  • 2. Előkészületek, felvétel. Médiaelemzés
  • 3. Egészségnevelő cikk prezentációk, értékelések
  • 4. A vitapartner, más véleménnyel rendelkező személy megértési, bírálati technikái
  • 5. Az újságíró trükkjei és védekezés
  • 6. Riport, interjú készítése
  • 7. Riport, interjú készítése
  • 8. Riport, interjú készítése
  • 9. Riport, interjú készítése
  • 10. Riport, interjú készítése

Seminare

  • 1. Viselkedéskultúra és megjelenés a médiában, elsősorban a televízióban
  • 2. Öltözködés. Lámpaláz. Baki. Amit kerülni kell...
  • 3. A sajtó érdeklődésének felkeltése programunk iránt.
  • 4. Milyen adatokkal segíthetjük az újságíró munkáját?
  • 5. A társadalom, a betegek felé alkalmazható kommunikációs eszközök
  • 6. A társadalom, a betegek felé alkalmazható kommunikációs eszközök

Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes

Obligatorische Literatur

A félév során leadott előadásoknak megfelelő témakörök a NEPTUN-on megtalálhatóak.

Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff

A félév során leadott előadásoknak megfelelő témakörök a NEPTUN-on megtalálhatóak.

Skript

A félév során leadott előadásoknak megfelelő témakörök a NEPTUN-on megtalálhatóak.

Empfohlene Literatur

Németh Erzsébet: Az orvosi közszereplés. In: Pilling János (szerk.): Orvosi kommunikáció, Medicina Könyvkiadó Zrt, Budapest, 2008, 407-429. oldal
Németh Erzsébet: Közszereplés. A társadalmi szintű kommunikáció kézikönyve, Osiris Kiadó, Budapest 2006
Pikó Bettina: Népegészségügyi programok kommunikációja. In: Pilling János (szerk.): Orvosi kommunikáció, Medicina Könyvkiadó, Budapest, 2004, XXII. fejezet 479-520.oldal
Claudia Mast: Az újságírás ábécéje. Bevezetés a szerkesztőségi munkába, Greger-Delacroisz Kiadó, 2002
Cialdini, B. R.: A befolyásolás lélektana, Hét Szabad Művészeti Kiadó, Budapest 1999
Hidasi Judit: Interkulturális kommunikáció, Scolar Kiadó, Budapest 2004
Bajomi- Lázár Péter: Manipulál-e a média? Médiakutató, 2006 nyár
Császi Lajos: Az egészségnevelés reprezentációja a médiában, Médiakutató, 2004 tél

Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters

Félévközi elméleti (írásbeli) dolgozat és a gyakorlatok, szemináriumi feladatok teljesítése. A kurzus abban az esetben kerül elfogadásra, amennyiben a megírt dolgozat eredménye nagyobb, vagy egyenlő, mint 60,1%.
A félév elfogadásának kritériumai: részvétel az órák legalább 75 %-án; sikeres vizsga.

Semesteranforderungen

Félévközi órai feladatok teljesítése.

Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten

Pótlásra egyéni megbeszélés, egyeztetés alapján van lehetőség.

Prüfungsfragen

A félév során leadott előadásoknak megfelelő témakörök a NEPTUN-on megtalálhatóak.

Prüfer

Praktika, Seminarleiter/innen

  • Hangené Sipos Erika