Szakmai előmenetel
Rövid leírás
Az Általános Orvostudományi Kar oktatói és kutatói munkakörökre vonatkozó szakmai előmeneteli felterjesztéseinek nyilvántartását, véleményeztetését, és a pályázati kiírások elindítását a Dékáni Hivatal végzi.
2019. szeptember 1-től a kinevezési kérelmeket dékán úrnak címezve kell benyújtani az http://oktatoi-adatlap.aok.pte.hu Szakmai előmenetel menüpontjában.
- Tanársegédi, adjunktusi felterjesztések
- Benyújtandó dokumentumok: részletes szakmai önéletrajz, részletes publikációs lista, végzettséget igazoló dokumentumok másolata, az intézet, illetve klinika igazgatójának dékánnak címzett kísérőlevele.
A benyújtás egész évben folyamatos. - A beérkezett felterjesztéseket az elektronikus rendszerben kijelölt bírálók végzik, akik megállapítják, hogy a felterjesztett oktató megfelel-e a PTE-n hatályos szabályzatok előírásainak. (Fkr., ÁOK Szakmai Előmeneteli Szabályzat)
- Amennyiben igen, az anyagot továbbítjuk a Kar HR referenseinek (Bánfai Zoltánné, Dombai Valéria), akik elvégzik a kinevezés módosítást.
- Amennyiben hiánypótlásra van szükség, felvesszük a kapcsolatot az érintett intézet, illetve klinika igazgatójával. A hiánypótlást a beérkezést követően továbbítjuk a bírálóknak, akik az új adatok fényében döntenek, hogy támogatható-e a kinevezés. Ezután az anyag a Kar HR referenseihez kerül.
- Amennyiben a felterjesztést nem támogatják a Bizottság tagjai, az érintett intézet, illetve klinika igazgatóját értesítjük erről.
- Benyújtandó dokumentumok: részletes szakmai önéletrajz, részletes publikációs lista, végzettséget igazoló dokumentumok másolata, az intézet, illetve klinika igazgatójának dékánnak címzett kísérőlevele.
- Egyetemi docensi felterjesztések
- Benyújtandó dokumentumok: részletes szakmai önéletrajz, részletes publikációs lista, végzettséget igazoló dokumentumok másolata, az intézet, illetve klinika igazgatójának dékánnak címzett kísérőlevele.
A benyújtás határideje: minden év január 31-ig, illetve szeptember 15-ig. - A beérkezett felterjesztéseket az elektronikus rendszerben kijelölt bírálók végzik, akik megállapítják, hogy a felterjesztett oktató megfelel-e a PTE-n hatályos szabályzatok előírásainak. (Fkr., ÁOK Szakmai Előmeneteli Szabályzat)
- Amennyiben igen, a nyilvános pályázathoz szükséges pályázati formanyomtatványt elkészítjük, majd Dékán Úr jóváhagyása után elküldjük kiírásra a kari HR referenseknek, klinikai dolgozó esetén a klinika HR referensének.
- Amennyiben hiánypótlásra van szükség, felvesszük a kapcsolatot az érintett intézet, illetve klinika igazgatójával. A hiánypótlást a beérkezést követően a továbbítjuk a bírálóknak, akik az új adatok fényében döntenek, hogy támogatható-e a pályázati kiírás.
- Amennyiben a felterjesztést nem támogatják a bírálók, az érintett intézet, illetve klinika igazgatóját értesítjük erről.
- A kozigallas.hu-n megjelent nyilvános pályázati kiírásról e-mailben értesítjük a felterjesztettet.
- A beadási határidő (megjelenéstől számított 30 nap) lejárta után a beérkezett pályázati anyago(ka)t véleményezésre küldjük az alábbiaknak:
- Tudományos Bizottság
- Tanulmányi Bizottság
- Dékáni Véleményező Bizottság
- A fenti bizottságok szakmai véleményét alapul véve készül el az Igazgatói Értekezleten, majd a Kari Tanácson előterjesztésre kerülő anyag. A Klinikai Központ szervezeti egységeiben kiírt pályázatokról a Klinikai Központ Tanácsa is szavaz.
- A Kari Tanács szavazati eredményeit és az előterjesztést továbbítjuk a Rektori Kabinetbe, ahol az EHHB véleményét is figyelembe véve a Szenátus dönt a pályázatokról.
- A Szenátus támogatása után a kinevezésről a Rektori Hivatal és a Kar HR referensei közösen gondoskodnak.
- Benyújtandó dokumentumok: részletes szakmai önéletrajz, részletes publikációs lista, végzettséget igazoló dokumentumok másolata, az intézet, illetve klinika igazgatójának dékánnak címzett kísérőlevele.
- Egyetemi tanári felterjesztések
- Benyújtandó dokumentumok: részletes szakmai önéletrajz, részletes publikációs lista, végzettséget igazoló dokumentumok másolata, az intézet, illetve klinika igazgatójának dékánnak címzett kísérőlevele.
A benyújtás határideje: minden évben a Kulturális és Innovációs Minisztérium által meghatározott ütemterv szerint, melyről a Rektori Kabinet küld értesítést. Általában szeptember közepéig kell megküldeni a Rektori Kabinet felé a Kar által kiírni kívánt pályázati formanyomtatványokat, a pontos dátumot minden évben a rektortól kapott tájékoztató levél tartalmazza. A rektori tájékoztató alapján kari szinten legkésőbb augusztus végéig várjuk minden évben az egyetemi tanári felterjesztéseket, amiről a szervezeti egységek vezetőit e-mailben tájékoztatjuk. - A beérkezett felterjesztéseket az elektronikus rendszerben kijelölt bírálók végzik, akik megállapítják, hogy a felterjesztett oktató megfelel-e a PTE-n hatályos szabályzatok előírásainak (Fkr., ÁOK Szakmai Előmeneteli Szabályzat), valamint a MAB követelményrendszerének.
- Amennyiben igen, a nyilvános pályázathoz szükséges pályázati formanyomtatványt elkészítjük, majd Dékán Úr jóváhagyása után elküldjük kiírásra a Rektori Kabinetbe.
- Amennyiben hiánypótlásra van szükség, felvesszük a kapcsolatot az érintett intézet, illetve klinika igazgatójával. A hiánypótlást a beérkezést követően továbbítjuk a bírálóknak, akik az új adatok fényében döntenek, hogy támogatható-e a pályázati kiírás.
- Amennyiben a felterjesztést nem támogatják a Bizottság tagjai, az érintett intézet, illetve klinika igazgatóját értesítjük erről.
- A kozigallas.hu-n megjelent nyilvános pályázati kiírásról e-mailben értesítjük a felterjesztettet.
- A beadási határidő (megjelenéstől számított 30 nap) lejárta után a beérkezett pályázati anyago(ka)t véleményezésre küldjük az alábbiaknak:
- Tudományos Bizottság
- Tanulmányi Bizottság
- Dékáni Véleményező Bizottság
- A fenti bizottságok szakmai véleményét alapul véve készül el az Igazgatói Értekezleten, majd a Kari Tanácson előterjesztésre kerülő anyag. A Klinikai Központ szervezeti egységeiben kiírt pályázatokról a Klinikai Központ Tanácsa is szavaz.
- A Kari Tanács szavazati eredményeit és az előterjesztést továbbítjuk a Rektori Kabinetbe, ahol az EHHB véleményét is figyelembe véve a Szenátus dönt a pályázatokról.
- A Szenátus támogatása után a pályázati anyagokat a MAB értékeli a szempontrendszerük alapján. Támogatásuk esetén az egyetemi tanári címet és talárt a köztársasági elnök adja át ünnepélyes keretek között szeptember 1-jén.
- Benyújtandó dokumentumok: részletes szakmai önéletrajz, részletes publikációs lista, végzettséget igazoló dokumentumok másolata, az intézet, illetve klinika igazgatójának dékánnak címzett kísérőlevele.
Kutatói munkakörök esetén az eljárásrend az alábbiak szerint alakul:
- tudományos segédmunkatárs és tudományos munkatárs: a tanársegédi és adjunktusi eljárásrend szerint kezeljük őket;
- tudományos főmunkatárs és kutatóprofesszor: az egyetemi docensi eljárásrend szerint kezeljük őket, annyi különbséggel, hogy a beadás egész évben folyamatos.
GYIK
Hol találom a szakmai előmeneteli követelményeket?
- A Dékáni Hivatal honlapján a Dokumentumár menüpont Szakmai előmenetel fülre kattintva.
Hogyan tudom beadni a felterjesztést?
- 2019. szeptember 1-től a kinevezési kérelmeket dékán úrnak címezve kell benyújtani a http://oktatoi-adatlap.aok.pte.hu/login Szakmai előmenetel menüpontjában.
Ki adhatja be a felterjesztést?
- A szervezeti egység vezetője, vagy maga a felterjesztett. Mindkét esetben szükséges feltölteni a szervezeti egység vezetője által aláírt, dékánnak címzett kísérőlevelet.
Milyen dokumentumokat kell benyújtani?
- Benyújtandó dokumentumok oktatói és kutatói munkakörök esetében:
- részletes szakmai önéletrajz
- részletes publikációs lista
- végzettséget igazoló dokumentumok másolata
- az intézet, illetve klinika igazgatójának dékánnak címzett kísérőlevele
Amennyiben hiánypótlás szükséges, e-mailben jelzi az online rendszer a felterjesztést feltöltő felé.
Mikor nyújthatok be felterjesztést?
- A tanársegédi, adjunktusi, tudományos segédmunkatársi, tudományos munkatársi, tudományos főmunkatársi, tudományos tanácsadói és kutatóprofesszori felterjesztések benyújtása egész évben folyamatos.
- A docensi felterjesztéseket évente kétszer, január 31-ig, illetve szeptember 15-ig várjuk.
- Az egyetemi tanári felterjesztéseket minden év augusztus végéig várjuk, a pontos határidőt e-mailben küldjük el a szervezeti egységvezetők részére.