Daten
Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2024-2025
Lehrbeauftragte/r
-
Kiss István Zoltán (Népeg)
egyetemi tanár,
Orvosi Népegészségtani Intézet -
Semesterwochenstunden
Vorlesungen: 12
Praktika: 0
Seminare: 0
Insgesamt: 12
Fachangaben
- Kode des Kurses: OFF-MEF-T
- 1 kredit
- Fogorvos
- Fakultatív modul
- Minden félévben
keine
Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:
min. 5 – max. 15
Thematik
A mentális és a szomatikus egészség egymással szoros, kölcsönös kapcsolatban van. Az általános orvosi gondolkodásban azonban még mindig alacsony prioritást élvez és gyakran háttérbe szorul a mentális egészséget befolyásoló tényezők figyelembevétele. A kurzus résztvevői nemcsak a szóban forgó téma elméleti hátteréről, de a gyakorlatban is alkalmazható hatékony módszerekről is képet kapnak. Célunk, hogy a kurzuson megismert összefüggések és módszerek segítségével a résztvevő hallgatók szakmai hatékonysága, és magánéletük megélt minősége is jelentős mértékben javuljon.
Vorlesungen
- 1. A mentális egészség definíciói, értelmezése, dimenziói. Mentális egészséggel kapcsolatos attitűdök, kulturális eltérések. - Horváth-Sarródi Andrea
- 2. A mentális egészséget védő és romboló tényezők populációs szinten. - Horváth-Sarródi Andrea
- 3. Sikeres programok a mentális egészségfejlesztésben. Hazai és nemzetközi példák. - Horváth-Sarródi Andrea
- 4. A mentális egészséget védő és romboló tényezők egyéni szinten. - Horváth-Sarródi Andrea
- 5. Tanult tehetetlenség és anómia. A "szűrő", amelyen keresztül a világot látjuk; és az ezt módosító tényezők. - Horváth-Sarródi Andrea
- 6. Önismeret. Az önismeret eszközei. - Horváth-Sarródi Andrea
- 7. Énkép, énideál, önértékelés. Érzelmi intelligencia. Reziliencia. - Horváth-Sarródi Andrea
- 8. Személyiségelméletek, személyiségfejlődés. - Horváth-Sarródi Andrea
- 9. A pozitív mentális egészség fejlesztése, személyiségfejlesztés módszerei - hitek és tévhitek a populáris módszerekkel kapcsolatban. Humanisztikus pszichológia. - Horváth-Sarródi Andrea
- 10. A stressz mint élettani folyamat. A stresszkezelés módszerei. - Horváth-Sarródi Andrea
- 11. A fizikai aktivitás szerepe a stressz kezelésében. Relaxációs módszerek élettani hatásai. - Horváth-Sarródi Andrea
- 12. Kihez fordulhatunk probléma esetén? Mentális segítő hivatások; kompetenciák és határterületek. - Horváth-Sarródi Andrea
Praktika
Seminare
Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes
Obligatorische Literatur
Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff
lásd: Neptun MeetStreet
Skript
Empfohlene Literatur
Promoting mental health: concepts, emerging evidence, practice: summary report / a report from the World Health Organization, Department of Mental Health and Substance Abuse in collaboration with th e Victorian Health Promotion Foundation (VicHealth and the University of Melbourne. WHO 2004. http://www.who.int/mental_health/evidence/en/promoting_mhh.pdf
Prevention of mental disorders: effective interventions and policy options. szerk.: Hosman C, Jané-Llopos E, Saxena S, 2005. Oxford, Oxford University Press
Bagdy Emőke: Bízz magadban, Kulcslyuk Kiadó, 2014.
Marshall B. Rosenberg (1999): A szavak ablakok vagy falak - Erőszakmentes kommunikáció
Eric Berne: Emberi játszmák. Budapest, Háttér Kiadó
Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters
.
Semesteranforderungen
lásd: Neptun MeetStreet
Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten
nincs ilyen lehetőség
Prüfungsfragen
lásd: Neptun MeetStreet