Daten
Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2024-2025
Lehrbeauftragte/r
-
Varga Csaba (Népeg)
egyetemi tanár,
Onkoterápiás Intézet -
Semesterwochenstunden
Vorlesungen: 24
Praktika: 0
Seminare: 0
Insgesamt: 24
Fachangaben
- Kode des Kurses: OGF-SPT-T
- 2 kredit
- Gyógyszerész
- Fakultatív modul
- Minden félévben
keine
Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:
min. 5 – max. 25
Erreichbar als Campus-Kurs für . Campus-karok: ÁOK BTK GYTK TTK
Thematik
A jó előadás több mint egy jól összeállított diasorozat, több mint egy érdekes téma megvitatása, több mint egy kimagasló tudással rendelkező előadó. A jó prezentáció az előadó képességeiből, készségeiből, technikájából tevődik össze elsősorban, mely tanulható, fejleszthető. A leendő orvos, fogorvos és gyógyszerész kollégák többsége már egyetemi éveik alatt szembesülnek a prezentációk tartásának nehézségeivel. A későbbiekben szinte kivétel nélkül kerülnek olyan helyzetbe - kezdve a tudományos konferenciáktól a kórházi referálókon, az oktatói tevékenységen keresztül a lakosság egészségnevelését szolgáló előadásokig - ahol az egészségügy különböző területein kisebb-nagyobb létszámú hallgatóság előtt kell előadást tartaniuk. A kurzus célja felkészíteni a hallgatókat a prezentációk tartása során felmerülő nehézségekre, megtanítani ezek elhárítására, kezelésére, továbbá a célirányos, hatékony prezentációk alapelveinek megismerése. A kurzus során elsajátítható ismeretanyag túlmutatva a prezentációs technikák megismerésén alapvető pszichológiai, retorikai, önismereti, önérvényesítési, stressz-kezelési, kommunikációs, vezetéselméleti és időgazdálkodási ismereteket is tartalmaz. A hallgató színes, mozgalmas, interaktív előadásokra számíthat.
Vorlesungen
- 1. Mitől jó a prezentáció? - Berényi Károly
- 2. Kommunikációs szabályok - Berényi Károly
- 3. A prezentáció készítésének lépései (előmunkálatok - felkészülés, prezentáció, utómunkálatok) - Berényi Károly
- 4. A prezentáció szerkezete, felépítése - Berényi Károly
- 5. Retorikai eszköztár - Berényi Károly
- 6. Hallgatói kérdések kezelése, ,,Reframing" - Berényi Károly
- 7. A belső stressz kezelése. A ,,leblokkolások" kezelése, Belső erőforrásaink - Berényi Károly
- 8. Személyiségfejlesztés I. - pozitív beállítódás, mi a valóság? - Berényi Károly
- 9. Személyiségfejlesztés II. - a befolyásolás formái, motiváció, manipuláció, asszertivitás, agresszivitás, szükséglet-piramis - Berényi Károly
- 10. Előadói képességek - Berényi Károly
- 11. Nehéz emberek, nehéz helyzetek I. - A közöny kezelése - Berényi Károly
- 12. Nehéz emberek, nehéz helyzetek II. - Az interaktivitás kezelése - Berényi Károly
- 13. Nehéz emberek, nehéz helyzetek III. - A kétkedő és az elutasító attitűd kezelése - Berényi Károly
- 14. Előadás-elemzés I. - Berényi Károly
- 15. A szemléltetőeszközök használata - Berényi Károly
- 16. 10 lépéses prezentációkészítési stratégia - Berényi Károly
- 17. Prezentációk alaptípusai - Berényi Károly
- 18. A prezentációk szerkezete - Berényi Károly
- 19. Rendszerezési szempontok - Berényi Károly
- 20. A jó vázlat - Berényi Károly
- 21. Időgazdálkodás - Berényi Károly
- 22. Előadás-elemzés II. - Berényi Károly
- 23. Létszámfüggő technikák - Berényi Károly
- 24. Környezeti kockázat kommunikáció - Berényi Károly
Praktika
Seminare
Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes
Obligatorische Literatur
Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff
Nyomtatott jegyzet, melyek az előadások alkalmával kerülnek kiosztásra.
NMS
Skript
Empfohlene Literatur
Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters
-
Semesteranforderungen
-
Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten
Az oktatóval egyénileg megbeszéltek szerint.
Prüfungsfragen
Neptun