Adatok
A Tantárgybejelentőben megadott hivatalos adatok az alábbi tanévre: 2024-2025
Tantárgyfelelős
-
Varga Csaba (Népeg)
egyetemi tanár,
Orvosi Népegészségtani Intézet
Óraszámok/félév
előadás: 24 óra
gyakorlat: 0 óra
szeminárium: 0 óra
összesen: 24 óra
Tárgyadatok
- Kód: OGF-SPT-T
- 2 kredit
- Gyógyszerész
- Fakultatív modul
- Minden félévben
Nincs
Kurzus létszámkorlát
min. 5 fő – max. 25 fő
Campus kurzusként elérhető . Campus-karok: ÁOK BTK GYTK TTK
Tematika
A jó előadás több mint egy jól összeállított diasorozat, több mint egy érdekes téma megvitatása, több mint egy kimagasló tudással rendelkező előadó. A jó prezentáció az előadó képességeiből, készségeiből, technikájából tevődik össze elsősorban, mely tanulható, fejleszthető. A leendő orvos, fogorvos és gyógyszerész kollégák többsége már egyetemi éveik alatt szembesülnek a prezentációk tartásának nehézségeivel. A későbbiekben szinte kivétel nélkül kerülnek olyan helyzetbe - kezdve a tudományos konferenciáktól a kórházi referálókon, az oktatói tevékenységen keresztül a lakosság egészségnevelését szolgáló előadásokig - ahol az egészségügy különböző területein kisebb-nagyobb létszámú hallgatóság előtt kell előadást tartaniuk. A kurzus célja felkészíteni a hallgatókat a prezentációk tartása során felmerülő nehézségekre, megtanítani ezek elhárítására, kezelésére, továbbá a célirányos, hatékony prezentációk alapelveinek megismerése. A kurzus során elsajátítható ismeretanyag túlmutatva a prezentációs technikák megismerésén alapvető pszichológiai, retorikai, önismereti, önérvényesítési, stressz-kezelési, kommunikációs, vezetéselméleti és időgazdálkodási ismereteket is tartalmaz. A hallgató színes, mozgalmas, interaktív előadásokra számíthat.
Előadások
- 1. Mitől jó a prezentáció? - Berényi Károly
- 2. Kommunikációs szabályok - Berényi Károly
- 3. A prezentáció készítésének lépései (előmunkálatok - felkészülés, prezentáció, utómunkálatok) - Berényi Károly
- 4. A prezentáció szerkezete, felépítése - Berényi Károly
- 5. Retorikai eszköztár - Berényi Károly
- 6. Hallgatói kérdések kezelése, ,,Reframing" - Berényi Károly
- 7. A belső stressz kezelése. A ,,leblokkolások" kezelése, Belső erőforrásaink - Berényi Károly
- 8. Személyiségfejlesztés I. - pozitív beállítódás, mi a valóság? - Berényi Károly
- 9. Személyiségfejlesztés II. - a befolyásolás formái, motiváció, manipuláció, asszertivitás, agresszivitás, szükséglet-piramis - Berényi Károly
- 10. Előadói képességek - Berényi Károly
- 11. Nehéz emberek, nehéz helyzetek I. - A közöny kezelése - Berényi Károly
- 12. Nehéz emberek, nehéz helyzetek II. - Az interaktivitás kezelése - Berényi Károly
- 13. Nehéz emberek, nehéz helyzetek III. - A kétkedő és az elutasító attitűd kezelése - Berényi Károly
- 14. Előadás-elemzés I. - Berényi Károly
- 15. A szemléltetőeszközök használata - Berényi Károly
- 16. 10 lépéses prezentációkészítési stratégia - Berényi Károly
- 17. Prezentációk alaptípusai - Berényi Károly
- 18. A prezentációk szerkezete - Berényi Károly
- 19. Rendszerezési szempontok - Berényi Károly
- 20. A jó vázlat - Berényi Károly
- 21. Időgazdálkodás - Berényi Károly
- 22. Előadás-elemzés II. - Berényi Károly
- 23. Létszámfüggő technikák - Berényi Károly
- 24. Környezeti kockázat kommunikáció - Berényi Károly
Gyakorlatok
Szemináriumok
A tananyag elsajátításához szükséges segédanyagok
Kötelező irodalom
Saját oktatási anyag
Nyomtatott jegyzet, melyek az előadások alkalmával kerülnek kiosztásra.
NMS
Jegyzet
Ajánlott irodalom
A félév elfogadásának feltételei
-
Félévközi ellenőrzések
-
Távolmaradás pótlásának lehetőségei
Az oktatóval egyénileg megbeszéltek szerint.
Vizsgakérdések
Neptun