Fenntartható globális egyészségügyi munkaerő-menedzsment stratégiák

Daten

Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2024-2025

Lehrbeauftragte/r

Semesterwochenstunden

Vorlesungen: 0

Praktika: 0

Seminare: 12

Insgesamt: 12

Fachangaben

  • Kode des Kurses: OOF-GMU-T
  • 1 kredit
  • Általános orvos
  • Fakultatív modul
  • Őszi
Voraussetzungen:

keine

Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:

min. 5 – max. 25

Erreichbar als Campus-Kurs für . Campus-karok: ÁOK ÁJK BTK ETK KPVK KTK TTK

Thematik

A szakértők a globális egészségügyi munkaerő szerepét hangsúlyozzák a szervezeti, közösségi egészségügyi eredményekben, különösen az SDGS2030 koncepciójában megfogalmazott rendszerek kiépítésében. Másrészt az általános munkaerőhiány folyamatosan téma és aggodalomra ad okot, hiszen nyomást gyakorol a rendszerekre és aláássa az egészségügyi dolgozók mentális és fizikai egészségét.

Ez a modul arra törekszik, hogy felkészítse a hallgatókat e kihívások kulcsfontosságú mozgatórugóinak megértésére, és fejlett modellekkel látja el őket a kihívások megközelítéséhez.

A modul projektalapú tanulást és esettanulmányokat kínál(pl. M.Britnell „Human: Solving the global workforce crisis in healthcare”), mellyel a hallgatóknak lehetőségük nyílik arra, hogy tudásukat a gyakorlatban is alkalmazzák. A számonkérés felépítése az interaktív órák során megszerzett elemzési képességeken alapszik.

Vorlesungen

Praktika

Seminare

  • 1. Stratégiák a munkaerő-válság kezelésére a globális egészségügyben az SDGs2030 relációjában - Goolesorkhi Kia
  • 2.

    Termelékenység Egészség és jólét: az ILO-tól a WHO-ig. Tapasztalatok az" Appreciative Inquiry"-ról

    - Goolesorkhi Kia
  • 3.

    Az egészségügyi munkaerőbe történő multiszektorális megosztott befektetésének hogyanja és miértje

    - Goolesorkhi Kia
  • 4.

    A WHO álláspontja a globális munkaerő-kapacitásokról és azok jelentőségéről a rendszerek ellenállóképessége szempontjából

    - Goolesorkhi Kia
  • 5.

    Jóllét a fenntarthatóságért a globális munkahelyen. Klinikai kormányzás vs. Fenntartható Egeszségügzi irányitási modell

    - Goolesorkhi Kia
  • 6.

    Projekt status riport : Fizikális és nem fizikális erőforrások elosztás a reziliens munkahelyeken

    - Goolesorkhi Kia
  • 7.

    A mentális jólét jelentősége az egészségügyi szakemberek számára összetett vészhelyzetekben

    - Szilárd István
  • 8.

    Hogyan változtatta meg az egészségügyi munkaerő helyzetét a digitalizáció, valamint a mesterséges intelligencia és a robotika alkalmazása?

    - Szilárd István
  • 9.

    Feltörekvő egészségügyi munkaerő és munkaerő egészsége: A Z-generáció és az után

    - Goolesorkhi Kia
  • 10.

    Fenntartható egészségügyi ápoló utánpótlás: Fülöpszigetek esete és a társadalmi-gazdasági eredmények

    - Goolesorkhi Kia
  • 11.

    Az SDGS2030-tól az SDGS2050-ig: trendek és hatásaik a munkaerőre és az egészségügyi munkaerő-gazdálkodásra

    - Goolesorkhi Kia
  • 12.

    Vizsga

    - Goolesorkhi Kia

Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes

Obligatorische Literatur

Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff

Szemináriumi előadások és kidolgozott megosztott esetttanulmányok

Skript

Empfohlene Literatur

Olvasmányok és fő referenciák:

- Kidolgozott / megosztott esetttanulmányok

- Global strategy on human resources for health:  Workforce 2030

-M.Britnell „Human: Solving the global workforce crisis in healthcare”, Oxford Publications 2019

- Wellbeing for Sustainability in the Global Workplace Edited by: Paola Ochoa, Maria-Teresa, Lepeley, and Peter  Essens 2019 Routlede Publications

- Sheflay Shorey „Learning styles, preferences and needs of generation Z healthcare students: Scoping review” Nurse Educ Pract  2021 Nov:57:103247. doi: 10.1016/j.nepr.2021.103247


Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters

Projekt státusz prezentáció és megvitatása: a hallgatók a harmadik héten választanak egy közösen elfogadott témát, ezt mutatják be és vitatják meg.
+ záróvizsga

Semesteranforderungen

A javított eredmények leadása legkésőbb a nyolcadik héten TEAMS felületen keresztül, a tizedik héten TEAMs felületre kerülnek a végleges projekt összefoglalók max 2500 APA citált a TEAMSen keresztül
A hallgatók az első héten részt vesznek tudás-készség-attitűd tesztben. A záróvizsga részeként megjelenik a változások felmérése.

Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten

Egy közösen választott kiegészítő projekt aspektus kidolgozása és leadása

Prüfungsfragen

-

Prüfer

Praktika, Seminarleiter/innen

  • Goolesorkhi Kia
  • Szilárd István