Fenntartható globális egyészségügyi munkaerő-menedzsment stratégiák

Adatok

A Tantárgybejelentőben megadott hivatalos adatok az alábbi tanévre: 2024-2025

Tantárgyfelelős

Óraszámok/félév

előadás: 0 óra

gyakorlat: 0 óra

szeminárium: 12 óra

összesen: 12 óra

Tárgyadatok

  • Kód: OOF-GMU-T
  • 1 kredit
  • Általános orvos
  • Fakultatív modul
  • Őszi
Előfeltétel:

Nincs

Kurzus létszámkorlát

min. 5 fő – max. 25 fő

Campus kurzusként elérhető . Campus-karok: ÁOK ÁJK BTK ETK KPVK KTK TTK

Tematika

A szakértők a globális egészségügyi munkaerő szerepét hangsúlyozzák a szervezeti, közösségi egészségügyi eredményekben, különösen az SDGS2030 koncepciójában megfogalmazott rendszerek kiépítésében. Másrészt az általános munkaerőhiány folyamatosan téma és aggodalomra ad okot, hiszen nyomást gyakorol a rendszerekre és aláássa az egészségügyi dolgozók mentális és fizikai egészségét.

Ez a modul arra törekszik, hogy felkészítse a hallgatókat e kihívások kulcsfontosságú mozgatórugóinak megértésére, és fejlett modellekkel látja el őket a kihívások megközelítéséhez.

A modul projektalapú tanulást és esettanulmányokat kínál(pl. M.Britnell „Human: Solving the global workforce crisis in healthcare”), mellyel a hallgatóknak lehetőségük nyílik arra, hogy tudásukat a gyakorlatban is alkalmazzák. A számonkérés felépítése az interaktív órák során megszerzett elemzési képességeken alapszik.

Előadások

Gyakorlatok

Szemináriumok

  • 1. Stratégiák a munkaerő-válság kezelésére a globális egészségügyben az SDGs2030 relációjában - Goolesorkhi Kia
  • 2.

    Termelékenység Egészség és jólét: az ILO-tól a WHO-ig. Tapasztalatok az" Appreciative Inquiry"-ról

    - Goolesorkhi Kia
  • 3.

    Az egészségügyi munkaerőbe történő multiszektorális megosztott befektetésének hogyanja és miértje

    - Goolesorkhi Kia
  • 4.

    A WHO álláspontja a globális munkaerő-kapacitásokról és azok jelentőségéről a rendszerek ellenállóképessége szempontjából

    - Goolesorkhi Kia
  • 5.

    Jóllét a fenntarthatóságért a globális munkahelyen. Klinikai kormányzás vs. Fenntartható Egeszségügzi irányitási modell

    - Goolesorkhi Kia
  • 6.

    Projekt status riport : Fizikális és nem fizikális erőforrások elosztás a reziliens munkahelyeken

    - Goolesorkhi Kia
  • 7.

    A mentális jólét jelentősége az egészségügyi szakemberek számára összetett vészhelyzetekben

    - Szilárd István
  • 8.

    Hogyan változtatta meg az egészségügyi munkaerő helyzetét a digitalizáció, valamint a mesterséges intelligencia és a robotika alkalmazása?

    - Szilárd István
  • 9.

    Feltörekvő egészségügyi munkaerő és munkaerő egészsége: A Z-generáció és az után

    - Goolesorkhi Kia
  • 10.

    Fenntartható egészségügyi ápoló utánpótlás: Fülöpszigetek esete és a társadalmi-gazdasági eredmények

    - Goolesorkhi Kia
  • 11.

    Az SDGS2030-tól az SDGS2050-ig: trendek és hatásaik a munkaerőre és az egészségügyi munkaerő-gazdálkodásra

    - Goolesorkhi Kia
  • 12.

    Vizsga

    - Goolesorkhi Kia

A tananyag elsajátításához szükséges segédanyagok

Kötelező irodalom

Saját oktatási anyag

Szemináriumi előadások és kidolgozott megosztott esetttanulmányok

Jegyzet

Ajánlott irodalom

Olvasmányok és fő referenciák:

- Kidolgozott / megosztott esetttanulmányok

- Global strategy on human resources for health:  Workforce 2030

-M.Britnell „Human: Solving the global workforce crisis in healthcare”, Oxford Publications 2019

- Wellbeing for Sustainability in the Global Workplace Edited by: Paola Ochoa, Maria-Teresa, Lepeley, and Peter  Essens 2019 Routlede Publications

- Sheflay Shorey „Learning styles, preferences and needs of generation Z healthcare students: Scoping review” Nurse Educ Pract  2021 Nov:57:103247. doi: 10.1016/j.nepr.2021.103247


A félév elfogadásának feltételei

Projekt státusz prezentáció és megvitatása: a hallgatók a harmadik héten választanak egy közösen elfogadott témát, ezt mutatják be és vitatják meg.
+ záróvizsga

Félévközi ellenőrzések

A javított eredmények leadása legkésőbb a nyolcadik héten TEAMS felületen keresztül, a tizedik héten TEAMs felületre kerülnek a végleges projekt összefoglalók max 2500 APA citált a TEAMSen keresztül
A hallgatók az első héten részt vesznek tudás-készség-attitűd tesztben. A záróvizsga részeként megjelenik a változások felmérése.

Távolmaradás pótlásának lehetőségei

Egy közösen választott kiegészítő projekt aspektus kidolgozása és leadása

Vizsgakérdések

-

Vizsgáztatók

Gyakorlatok, szemináriumok oktatói

  • Goolesorkhi Kia
  • Szilárd István