Csak tudnám, hogyan csináljam! Tanulás felsőfokon

Daten

Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2024-2025

Lehrbeauftragte/r

Semesterwochenstunden

Vorlesungen: 14

Praktika: 0

Seminare: 14

Insgesamt: 28

Fachangaben

  • Kode des Kurses: OGF-HCS-T
  • 2 kredit
  • Gyógyszerész
  • Fakultatív modul
  • Őszi
Voraussetzungen:

keine

Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:

min. 5 – max. 20

Erreichbar als Campus-Kurs für . Campus-karok: ETK TTK

Thematik

A tanulásmódszertani kurzus során olyan tanulási módszerek és szemléletmódok kerülnek bemutatásra, amelyek bármely tantárgy eredményes tanulásakor használhatók, és segítenek a vizsgák sikeres teljesítésében. Célja olyan tanulási részképességek, készségek, attitűdök fejlesztése, gyakoroltatása, mint például a figyelem, olvasás, szövegértés, lényegkiemelés, memória, gondolkodás. Fontos, hogy a hallgató elemezze saját tanulási szokásait, stratégiáit, és ha kell, a tanultak alapján képessé váljon változtatni a hatékonyabb, örömteli tanulás érdekében. Az előadásokon történő elméleti alapozás után a szemináriumok keretében a hallgatóknak lehetőségük lesz az egyes technikák kipróbálására, begyakorlására.

Vorlesungen

  • 1. A felsőoktatási képzés általános jellemzői. Óratípusok, beszámolók, vizsgák. - Farkas Ágnes
  • 2. Tanulásmódszertani önismeret: tanulási motiváció - Farkas Ágnes
  • 3. Tanulásmódszertani önismeret: tanulási stílus - Farkas Ágnes
  • 4. Tanulásmódszertani önismeret: tanulási stratégiák - Farkas Ágnes
  • 5. Tanulási szokások alakítása: optimális külső és belső feltételek - Farkas Ágnes
  • 6. Tanulási szokások alakítása: időgazdálkodás - Farkas Ágnes
  • 7. Tanulási technikák, módszerek: olvasás - Farkas Ágnes
  • 8. Tanulási technikák, módszerek: tanulás tankönyvből - Farkas Ágnes
  • 9. Tanulási technikák, módszerek: jegyzetelés, vázlatkészítés - Farkas Ágnes
  • 10. Forrásalapú tanulás: könyvtárhasználat - Farkas Ágnes
  • 11. Forrásalapú tanulás: internet használat - Farkas Ágnes
  • 12. Dolgozatírás, kérdéstípusok - Farkas Ágnes
  • 13. Vizsgákra készülés, vizsgák teljesítése - Farkas Ágnes
  • 14. Kiselőadások, prezentációk - Farkas Ágnes

Praktika

Seminare

  • 1. Motivációs leltár - Pap Ramóna
  • 2. Tanulási stílus diagnózis - Pap Ramóna
  • 3. Szövegértési gyakorlatok - Pap Ramóna
  • 4. Figyelemjavító gyakorlatok - Pap Ramóna
  • 5. Képemlékek-emlékképek - Pap Ramóna
  • 6. Koncentrációs gyakorlatok - Pap Ramóna
  • 7. Problémamegoldó feladatok - Pap Ramóna
  • 8. Kombinációs készséget fejlesztő logikai feladatok - Pap Ramóna
  • 9. Perifériás látás fejlesztése - Pap Ramóna
  • 10. A fixációszélesség növelés - Pap Ramóna
  • 11. Ritmikus szemmozgás - Pap Ramóna
  • 12. Gyakorlat a tanulási szokások megfigyelésére, tudatosítására - Pap Ramóna
  • 13. Új tanulási szokások kialakítása - Pap Ramóna
  • 14. Tapasztalatok összegzése, feedback. - Pap Ramóna

Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes

Obligatorische Literatur

Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff

Az előadások Power Point anyagai és a szemináriumokon kiadott segédanyagok elérhetőek az MS Teams felületén.

Skript

Empfohlene Literatur

Rétallérné dr. Görbe Éva: Tanulás felsőfokon. Tanulásmódszertan. Kísérleti jegyzet. Általános Vállalkozási Főiskola, 2009

Olaw Schewe: Szuper diák. Ötletek a hatékony tanuláshoz és a sikeres vizsgázáshoz. HVG könyvek, 2020

Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters

A hallgatóktól elvárjuk az órák min. 85%-on a jelenlétet és aktív részvételt. A hallgatóknak a félév során számos egyéni, páros vagy csoportos tevékenységet kell végezniük az órák keretében, vagy beadandó feladatként.

Semesteranforderungen

Az elméleti alapok elsajátítását és sikeres gyakorlati alkalmazását órai egyéni vagy kiscsoportos tevékenységekkel, vagy beadandó feladatokkal ellenőrizzük.

Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten

Az adott heti órai feladatokat önállóan elkészített beadandó feladatokkal vagy kiselőadás tartásával tudják pótolni a hallgatók.

Prüfungsfragen

1. A felsőoktatási képzés általános jellemzői. Óratípusok, beszámolók, vizsgák.

2. Tanulásmódszertani önismeret: tanulási motiváció

3. Tanulásmódszertani önismeret: tanulási stílus

4. Tanulásmódszertani önismeret: tanulási stratégiák

5. Tanulási technikák, módszerek: olvasás

6. Tanulási technikák, módszerek: tanulás tankönyvből

7. Tanulási technikák, módszerek: jegyzetelés, vázlatkészítés

8. Forrásalapú tanulás: könyvtárhasználat

9. Forrásalapú tanulás: internet használat

10. Dolgozatírás, kérdéstípusok

11. Vizsgákra készülés, vizsgák teljesítése

12. Kiselőadások, prezentációk

13. Tanulási szokások alakítása: optimális külső és belső feltételek

14. Tanulási szokások alakítása: időgazdálkodás

Prüfer

Praktika, Seminarleiter/innen

  • Pap Ramóna