Daten
Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2019-2020
Lehrbeauftragte/r
-
Dr. Botz Lajos
egyetemi tanár,
Gyógyszerészeti Intézet és Klinikai Központi Gyógyszertár -
Semesterwochenstunden
Vorlesungen: 12
Praktika: 10
Seminare: 6
Insgesamt: 28
Fachangaben
- Kode des Kurses: OGF-GYK-T
- 2 kredit
- Gyógyszerész
- Fakultatív modul
- Őszi
keine
Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:
min. 4 – max. 15
Thematik
A hallgatók felkészítése az egészségkommunikáció egyik leghatékonyabb eszközének, a médiának az alkalmazására. Ismerjék meg a médiumok működési mechanizmusát, legyenek eszközeik annak elérésére, hogy a sajtó partnerük legyen.
Sajátítsák el a sajtómegjelenés alapelveit.
Vorlesungen
- 1. Tömegkommunikáció. Manipulál-e a média? Médiahatás. Reklámhatás. Szponzorálás, mint közvetett reklám 1. - Hangené Sipos Erika
- 2. Tömegkommunikáció. Manipulál-e a média? Médiahatás. Reklámhatás. Szponzorálás, mint közvetett reklám 2. - Hangené Sipos Erika
- 3. Célcsoport, közönség - Hangené Sipos Erika
- 4. A helyi média szerepe - Hangené Sipos Erika
- 5. Az újságíró munka jogi alapjai, az újságíró jogai és kötelességei - Hangené Sipos Erika
- 6. Az interjúalany jogai. A képpel kapcsolatos jog - Hangené Sipos Erika
- 7. Médiaműfajok (hír, tudósítás, riport, interjú, jegyzet, esszé, glossza) 1. - Hangené Sipos Erika
- 8. Médiaműfajok (hír, tudósítás, riport, interjú, jegyzet, esszé, glossza) 2. - Hangené Sipos Erika
- 9. A sajtónyelv alapvető kellékei és kerülendő jelenségei 1. - Hangené Sipos Erika
- 10. A sajtónyelv alapvető kellékei és kerülendő jelenségei 2. - Hangené Sipos Erika
- 11. Hírválasztás, hírérték. Szelektálási elvek 1. - Hangené Sipos Erika
- 12. Hírválasztás, hírérték. Szelektálási elvek 2. - Hangené Sipos Erika
Praktika
- 1. Együttműködés a médiumokkal. A szerkesztőség felépítése az írott sajtóban és az elektronikus médiumokban
- 2. Együttműködés a médiumokkal. A szerkesztőség felépítése az írott sajtóban és az elektronikus médiumokban
- 3. Legfontosabb műsortípusok a rádióban és a tévében, rovatok az írott sajtóban. Médiaelemzés
- 4. Legfontosabb műsortípusok a rádióban és a tévében, rovatok az írott sajtóban. Médiaelemzés
- 5. Egészségnevelő cikk, sajtóközlemény írása
- 6. Egészségnevelő cikk, sajtóközlemény írása
- 7. A vitapartner, más véleménnyel rendelkező személy megértési, bírálati technikái. Az újságíró trükkjei és védekezés
- 8. A vitapartner, más véleménnyel rendelkező személy megértési, bírálati technikái. Az újságíró trükkjei és védekezés
- 9. Riport, interjú készítése
- 10. Riport, interjú készítése
Seminare
- 1. A sajtó érdeklődésének felkeltése programunk iránt. Milyen adatokkal segíthetjük az újságíró munkáját? Meghívó és sajtótájékoztató. A sajtókonferencia aranyszabályai
- 2. A sajtó érdeklődésének felkeltése programunk iránt. Milyen adatokkal segíthetjük az újságíró munkáját? Meghívó és sajtótájékoztató. A sajtókonferencia aranyszabályai
- 3. Viselkedéskultúra és megjelenés a médiában, elsősorban a televízióban. Öltözködés. Lámpaláz. Baki. Amit kerülni kell
- 4. Viselkedéskultúra és megjelenés a médiában, elsősorban a televízióban. Öltözködés. Lámpaláz. Baki. Amit kerülni kell
- 5. A társadalom, a betegek felé alkalmazható kommunikációs eszközök
- 6. A társadalom, a betegek felé alkalmazható kommunikációs eszközök
Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes
Obligatorische Literatur
A félév során leadott előadásoknak megfelelő témakörök a NEPTUN-on megtalálhatóak.
Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff
A félév során leadott előadásoknak megfelelő témakörök a NEPTUN-on megtalálhatóak.
Skript
A félév során leadott előadásoknak megfelelő témakörök a NEPTUN-on megtalálhatóak.
Empfohlene Literatur
Németh Erzsébet: Az orvosi közszereplés. In: Pilling János (szerk.): Orvosi kommunikáció, Medicina Könyvkiadó Zrt, Budapest, 2008, 407-429. oldal
Németh Erzsébet: Közszereplés. A társadalmi szintű kommunikáció kézikönyve, Osiris Kiadó, Budapest 2006
Pikó Bettina: Népegészségügyi programok kommunikációja. In: Pilling János (szerk.): Orvosi kommunikáció, Medicina Könyvkiadó, Budapest, 2004, XXII. fejezet 479-520.oldal
Claudia Mast: Az újságírás ábécéje. Bevezetés a szerkesztőségi munkába, Greger-Delacroisz Kiadó, 2002
Cialdini, B. R.: A befolyásolás lélektana, Hét Szabad Művészeti Kiadó, Budapest 1999
Hidasi Judit: Interkulturális kommunikáció, Scolar Kiadó, Budapest 2004
Bajomi- Lázár Péter: Manipulál-e a média? Médiakutató, 2006 nyár
Császi Lajos: Az egészségnevelés reprezentációja a médiában, Médiakutató, 2004 tél
Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters
Félévközi elméleti (írásbeli) dolgozat és a gyakorlatok, szemináriumi feladatok teljesítése. A kurzus abban az esetben kerül elfogadásra, amennyiben a megírt dolgozat eredménye nagyobb, vagy egyenlő, mint 60,1%.
A félév elfogadásának kritériumai: részvétel az órák legalább 75 %-án; sikeres vizsga.
Semesteranforderungen
Félévközi elméleti (írásbeli) dolgozat és a gyakorlatok, szemináriumi feladatok teljesítése.
Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten
Pótlásra egyéni megbeszélés, egyeztetés alapján van lehetőség.
Prüfungsfragen
A félév során leadott előadásoknak megfelelő témakörök a NEPTUN-on megtalálhatóak.
Prüfer
Praktika, Seminarleiter/innen
- Hangené Sipos Erika