Daten
Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2024-2025
Lehrbeauftragte/r
-
Szalai-Szolcsányi Judit
egyetemi tanársegéd,
!Családorvostani Tanszék -
Semesterwochenstunden
Vorlesungen: 0
Praktika: 0
Seminare: 24
Insgesamt: 24
Fachangaben
- Kode des Kurses: OFF-N87-T
- 2 kredit
- Fogorvos
- Fakultatív modul
- Őszi
keine
Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:
min. 5 – max. 20
Erreichbar als Campus-Kurs für . Campus-karok: ÁOK
Thematik
Az empátia szerepe a gyógyítás folyamatában egyre jelentősebb az utóbbi években. Számos kutatás alátámasztotta, hogy az empátia fejlesztésével a gyógyítás is hatékonyabbá válik. Bizonyítottan eredményes hatása van az empátia fejlesztési gyakorlatoknak a következőkben: hatékonyabbá válik a terápia, növeli a beteg elégedettségét és javítja közérzetét, csökkenti a műhibaperek lehetőségének kockázatát és az orvosok kiégését. A tantárgy célja az empatikus és asszertív kommunikációs készségek fejlesztése a félév során. Az elméleti bevezetőben tanultak felhasználásával orvos-beteg szituációk gyakorlása történik a szemináriumokon. A gyakorlás során a pszichológiai és nyelvészeti háttér kiváló szakmai segítséget biztosít a hallgatóknak, hogy a nehezebb, megterhelőbb szituációkat is biztonsággal tudják irányítani és megfelelő empátiával és asszertivitással tudják megoldani az orvos-beteg helyzetekben előforduló konfliktusokat, problémákat. A szakmai kontroll két síkja: pszichológia és alkalmazott nyelvészet.
Vorlesungen
Praktika
Seminare
- 1. Az empátia elméleti háttere
- 2. Az empátia szerepe, fontossága az orvosi kommunikációban
- 3. Az empátia nyelvi eszközei
- 4. Verbális és nonverbális empatikus kommunikáció
- 5. Az asszertivitás elmélete
- 6. Az asszertivitás szerepe, fontossága az orvosi kommunikációban
- 7. Asszertív kommunikáció
- 8. Érzések asszertív kezelése, asszertív-passzív-agresszív viselkedésmódok
- 9. Empatikus és asszertív kommunikáció a gyakorlatban: meggyőzés (gyakorlat)
...
- 10. Empatikus és asszertív kommunikáció a gyakorlatban: meggyőzés (gyakorlat)
- 11. Empatikus és asszertív kommunikáció a gyakorlatban: meggyőzés (gyakorlat)
- 12. Empatikus és asszertív kommunikáció a gyakorlatban: meggyőzés (gyakorlat)
- 13. Empatikus és asszertív kommunikáció a gyakorlatban: ellenállás (gyakorlat)
- 14. Empatikus és asszertív kommunikáció a gyakorlatban: ellenállás (gyakorlat)
- 15. Empatikus és asszertív kommunikáció a gyakorlatban: rossz hír közlése (gyakorlat)
...
- 16. Empatikus és asszertív kommunikáció a gyakorlatban: rossz hír közlése (gyakorlat)
- 17. Empatikus és asszertív kommunikáció a gyakorlatban: rossz hír közlése (gyakorlat)
- 18. Empatikus és asszertív kommunikáció a gyakorlatban: rossz hír közlése (gyakorlat)
- 19. Empatikus és asszertív kommunikáció a gyakorlatban: kritika, hibáztatás kezelése (gyakorlat)
- 20. Empatikus és asszertív kommunikáció a gyakorlatban: kritika, hibáztatás kezelése (gyakorlat)
- 21. Empatikus és asszertív kommunikáció a gyakorlatban: vélemények ütközése (gyakorlat)
- 22. Empatikus és asszertív kommunikáció a gyakorlatban: vélemények ütközése (gyakorlat)
- 23. Értékelés
- 24. Értékelés
Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes
Obligatorische Literatur
Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff
Hallgatói jegyzet
Skript
Empfohlene Literatur
Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters
A szimulációs gyakorlatokon részvétel.
Semesteranforderungen
Gyakorlati szituációk és írásbeli elemzés
Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten
A kurzus vezetője esetenként határozza meg.
Prüfungsfragen
Számonkérés módja: a szemináriumokon, gyakorlati szituációkban aktív részvétel.
Prüfer
Praktika, Seminarleiter/innen
- Eklicsné Lepenye Katalin
- Szalai-Szolcsányi Judit