Data
Official data in SubjectManager for the following academic year: 2024-2025
Course director
-
Varjas Tímea
adjunktus,
Onkoterápiás Intézet -
Number of hours/semester
lectures: 12 hours
practices: 0 hours
seminars: 0 hours
total of: 12 hours
Subject data
- Code of subject: OOF-MPR-T
- 1 kredit
- Általános orvos
- Fakultatív modul
- Minden félévben
-
Course headcount limitations
min. 5 – max. 30
Available as Campus course for . Campus-karok: ÁOK BTK ETK GYTK TTK
Topic
Mi befolyásolja a lakosság egészségről alkotott elképzelését? Hogyan nyernek információt az egészségről és a betegségről? Mik a modern média előnyei és hátrányai ezen a téren? Hogyan lehet felhasználni a marketing nyújtotta lehetőségeket a betegségmegelőzésben? Ilyen és ehhez hasonló fontos kérdéseket feszeget a kurzus. Tudjuk, hogy a primer prevenció hatékonysága a legnagyobb, mégis az erőforrások legnagyobb része a tercier prevenció szolgálatában áll. A marketing-szemlélet ismerete különösen fontos a gyakorló orvos számára, hiszen mindennapi munkája során az egészségügyben, mint gazdasági rendszerben is részt vesz. A kurzus hallgatói bepillantást kaphatnak olyan lehetőségbe is, amiket későbbi pácienseik egészségének megőrzésében is felhasználhatnak.
Lectures
- 1. A marketing története, kialakulása és fejlődése. - Berényi Károly
- 2. Szubliminális üzenetek - Berényi Károly
- 3. Az egészség reklámpolitikája (promotion). - Berényi Károly
- 4. A ,,marketing mix", ,,4P" - ,,7P" - Berényi Károly
- 5. Az egészségügy, mint szolgáltatás. - Berényi Károly
- 6. Primer, szekunder és tercier prevenció a médiában - Berényi Károly
- 7. Fertőző és nem fertőző betegségek megelőzésének marketing lehetőségei - Berényi Károly
- 8. Életmód-marketing - Berényi Károly
- 9. Táplálkozásmarketing - Berényi Károly
- 10. Gyógyszermarketing - Berényi Károly
- 11. A marketing eszközrendszerének felhasználása - az orvos lehetőségei. - Berényi Károly
- 12. Érdekek és ellenérdekek a primer prevenció marketingjében. - Az egészségmegőrzés marketing szemléletű lehetőségei - Berényi Károly
Practices
Seminars
Reading material
Obligatory literature
Literature developed by the Department
Notes
Recommended literature
Philip Kotler, Kevin Lane Keller: Marketingmenedzsment, Akadémiai Kiadó, 2006
Ember István: Népegészségügyi orvostan
Conditions for acceptance of the semester
A TVSZ kreditrendszerű oktatás esetében érvényes vonatkozó szabályok szerint az előadások és gyakorlatok látogatása kötelező, amelyet katalógussal ellenőrzünk. Az előadásokról és a gyakorlatokról összességében legfeljebb 15%, azaz 2x45 perc hiányzás megengedett, amely felett az index aláírását megtagadjuk.
Jegykialakítás módja: írásbeli beszámoló a kurzus anyagából
Mid-term exams
Neptun
Making up for missed classes
Egyéni elbírálás alapján
Exam topics/questions
Neptun