A marketing szerepe és lehetőségei a prevencióban

Data

Official data in SubjectManager for the following academic year: 2024-2025

Course director

Number of hours/semester

lectures: 12 hours

practices: 0 hours

seminars: 0 hours

total of: 12 hours

Subject data

  • Code of subject: OOF-MPR-T
  • 1 kredit
  • Általános orvos
  • Fakultatív modul
  • Minden félévben
Prerequisites:

-

Course headcount limitations

min. 5 – max. 30

Available as Campus course for . Campus-karok: ÁOK BTK ETK GYTK TTK

Topic

Mi befolyásolja a lakosság egészségről alkotott elképzelését? Hogyan nyernek információt az egészségről és a betegségről? Mik a modern média előnyei és hátrányai ezen a téren? Hogyan lehet felhasználni a marketing nyújtotta lehetőségeket a betegségmegelőzésben? Ilyen és ehhez hasonló fontos kérdéseket feszeget a kurzus. Tudjuk, hogy a primer prevenció hatékonysága a legnagyobb, mégis az erőforrások legnagyobb része a tercier prevenció szolgálatában áll. A marketing-szemlélet ismerete különösen fontos a gyakorló orvos számára, hiszen mindennapi munkája során az egészségügyben, mint gazdasági rendszerben is részt vesz. A kurzus hallgatói bepillantást kaphatnak olyan lehetőségbe is, amiket későbbi pácienseik egészségének megőrzésében is felhasználhatnak.

Lectures

  • 1. A marketing története, kialakulása és fejlődése. - Berényi Károly
  • 2. Szubliminális üzenetek - Berényi Károly
  • 3. Az egészség reklámpolitikája (promotion). - Berényi Károly
  • 4. A ,,marketing mix", ,,4P" - ,,7P" - Berényi Károly
  • 5. Az egészségügy, mint szolgáltatás. - Berényi Károly
  • 6. Primer, szekunder és tercier prevenció a médiában - Berényi Károly
  • 7. Fertőző és nem fertőző betegségek megelőzésének marketing lehetőségei - Berényi Károly
  • 8. Életmód-marketing - Berényi Károly
  • 9. Táplálkozásmarketing - Berényi Károly
  • 10. Gyógyszermarketing - Berényi Károly
  • 11. A marketing eszközrendszerének felhasználása - az orvos lehetőségei. - Berényi Károly
  • 12. Érdekek és ellenérdekek a primer prevenció marketingjében. - Az egészségmegőrzés marketing szemléletű lehetőségei - Berényi Károly

Practices

Seminars

Reading material

Obligatory literature

Literature developed by the Department

Notes

Recommended literature

Philip Kotler, Kevin Lane Keller: Marketingmenedzsment, Akadémiai Kiadó, 2006

Ember István: Népegészségügyi orvostan

Conditions for acceptance of the semester

A TVSZ kreditrendszerű oktatás esetében érvényes vonatkozó szabályok szerint az előadások és gyakorlatok látogatása kötelező, amelyet katalógussal ellenőrzünk. Az előadásokról és a gyakorlatokról összességében legfeljebb 15%, azaz 2x45 perc hiányzás megengedett, amely felett az index aláírását megtagadjuk.

Jegykialakítás módja: írásbeli beszámoló a kurzus anyagából

Mid-term exams

Neptun

Making up for missed classes

Egyéni elbírálás alapján

Exam topics/questions

Neptun

Examiners

Instructor / tutor of practices and seminars