A marketing szerepe és lehetőségei a prevencióban

Adatok

A Tantárgybejelentőben megadott hivatalos adatok az alábbi tanévre: 2024-2025

Tantárgyfelelős

Óraszámok/félév

előadás: 12 óra

gyakorlat: 0 óra

szeminárium: 0 óra

összesen: 12 óra

Tárgyadatok

  • Kód: OOF-MPR-T
  • 1 kredit
  • Általános orvos
  • Fakultatív modul
  • Minden félévben
Előfeltétel:

Nincs

Kurzus létszámkorlát

min. 5 fő – max. 30 fő

Campus kurzusként elérhető . Campus-karok: ÁOK BTK ETK GYTK TTK

Tematika

Mi befolyásolja a lakosság egészségről alkotott elképzelését? Hogyan nyernek információt az egészségről és a betegségről? Mik a modern média előnyei és hátrányai ezen a téren? Hogyan lehet felhasználni a marketing nyújtotta lehetőségeket a betegségmegelőzésben? Ilyen és ehhez hasonló fontos kérdéseket feszeget a kurzus. Tudjuk, hogy a primer prevenció hatékonysága a legnagyobb, mégis az erőforrások legnagyobb része a tercier prevenció szolgálatában áll. A marketing-szemlélet ismerete különösen fontos a gyakorló orvos számára, hiszen mindennapi munkája során az egészségügyben, mint gazdasági rendszerben is részt vesz. A kurzus hallgatói bepillantást kaphatnak olyan lehetőségbe is, amiket későbbi pácienseik egészségének megőrzésében is felhasználhatnak.

Előadások

  • 1. A marketing története, kialakulása és fejlődése. - Berényi Károly
  • 2. Szubliminális üzenetek - Berényi Károly
  • 3. Az egészség reklámpolitikája (promotion). - Berényi Károly
  • 4. A ,,marketing mix", ,,4P" - ,,7P" - Berényi Károly
  • 5. Az egészségügy, mint szolgáltatás. - Berényi Károly
  • 6. Primer, szekunder és tercier prevenció a médiában - Berényi Károly
  • 7. Fertőző és nem fertőző betegségek megelőzésének marketing lehetőségei - Berényi Károly
  • 8. Életmód-marketing - Berényi Károly
  • 9. Táplálkozásmarketing - Berényi Károly
  • 10. Gyógyszermarketing - Berényi Károly
  • 11. A marketing eszközrendszerének felhasználása - az orvos lehetőségei. - Berényi Károly
  • 12. Érdekek és ellenérdekek a primer prevenció marketingjében. - Az egészségmegőrzés marketing szemléletű lehetőségei - Berényi Károly

Gyakorlatok

Szemináriumok

A tananyag elsajátításához szükséges segédanyagok

Kötelező irodalom

Saját oktatási anyag

Jegyzet

Ajánlott irodalom

Philip Kotler, Kevin Lane Keller: Marketingmenedzsment, Akadémiai Kiadó, 2006

Ember István: Népegészségügyi orvostan

A félév elfogadásának feltételei

A TVSZ kreditrendszerű oktatás esetében érvényes vonatkozó szabályok szerint az előadások és gyakorlatok látogatása kötelező, amelyet katalógussal ellenőrzünk. Az előadásokról és a gyakorlatokról összességében legfeljebb 15%, azaz 2x45 perc hiányzás megengedett, amely felett az index aláírását megtagadjuk.

Jegykialakítás módja: írásbeli beszámoló a kurzus anyagából

Félévközi ellenőrzések

Neptun

Távolmaradás pótlásának lehetőségei

Egyéni elbírálás alapján

Vizsgakérdések

Neptun

Vizsgáztatók

Gyakorlatok, szemináriumok oktatói