Homo ludens 2.0. Az ember virtuális világainak tudománya és művészete

Data

Official data in SubjectManager for the following academic year: 2023-2024

Course director

  • Dr. Hargitai Evelin Gabriella

    tudományos munkatárs,
    Transzdiszciplináris Kutatások Intézete

Number of hours/semester

lectures: 12 hours

practices: 0 hours

seminars: 0 hours

total of: 12 hours

Subject data

  • Code of subject: OOF-HLU-T
  • 1 kredit
  • Általános orvos
  • Fakultatív modul
  • Őszi
Prerequisites:

-

Course headcount limitations

min. 5 – max. 200

Available as Campus course for 200 fő számára. Campus-karok: ÁOK ÁJK BTK ETK KPVK GYTK KTK MK MIK TTK

Topic

A premodern ember még csak néhány tíz-száz négyzetkilométer területet járt be élete során. A modern, posztmodern éra elhozta az akár teljes mobilitás lehetőségét. A poszt-posztmodern társadalom izgalmas kettőssége, hogy miközben akár egy nap alatt is meg tudjuk kerülni a Földet, egyre többen akár egy szobából sem mozdulnak ki napokon át, mert mobilitási igényüket virtuális világok bejárásával elégítik ki. Persze, a virtuális tereket nem csak videojátékok jelenítik meg. Ezek egyre növekvő alkalmazási területei úgy a mérnöki, orvos-, természet- és bölcsészettudományok, mint a művészetek képviselői számára is mindinkább megkövetelik a virtuális terek mögött meghúzódó koncepciók és módszerek megismerését. A kurzus multidiszciplináris előadások formájában kíván betekintést adni a számítógép generálta virtuális világok alapvető koncepcióiba, alkalmazásaiba és technológiáiba. A kurzus témakörei magukba foglalják a videojátékok és szimulációk oktatási és orvosi alkalmazásait. A hallgatók megismerhetik virtuális világok ipari struktúráit, alapvető üzleti modelljeit és munkafolyamatait – kitérve nemzeti és globális fejlesztési különbségekre. A kurzus a hallgatók a virtuális médiumokkal kapcsolatos személyes és/vagy társadalmi tapasztalataira, valamint kíváncsiságára épít, így speciális előfeltéteket nem igényel.

Lectures

  • 1. Óramegbeszélés - Bogdán Csaba
  • 2. Videojátékok természete és története: Történeti áttekintés; Miért játszunk?; Mi az értelme?; Milyen értéket hordoz?; Videojátékok típusai; Játékáruházak - Bogdán Csaba
  • 3. Videojátékok receptre? – azaz a videojátékok orvosi alkalmazásai - Felkért előadó(k)
  • 4. Bevezetés a videojátékfejlesztésbe: a. Hogyan készül egy videojáték?; Melyek a játékfejlesztés fő kihívásai?; Hogyan lesz valakiből játékfejlesztő? b. Milyen különbségek fedezhetők fel a nyugati és keleti piacra szánt videojátékok és azok fejlesztése között? c. Ember-játék interakció: Milyen hatással vannak a videojátékok az emberre és az emberre kifejtett hatás eredménye hogyan mutatkozik meg a videojátékok evolúciójában? - Felkért előadó(k)
  • 5. Játékfüggőség és a túlzásba vitt videojátékozás kérdéskörei - Felkért előadó(k)
  • 6. A videojátékozás pszichológiája - Felkért előadó(k)
  • 7. Videojátékok hazai streamerek szemével 1 - Felkért előadó(k)
  • 8. Videojátékok hazai streamerek szemével 2 - Felkért előadó(k)
  • 9. Videojátékok hazai streamerek szemével 3 - Felkért előadó(k)
  • 10. A gamer mind fogyasztó - Felkért előadó(k)
  • 11. E-sport mint vértelen gladiátorharc - Felkért előadó(k)
  • 12. Konzultációs alkalom - Bogdán Csaba

Practices

Seminars

Reading material

Obligatory literature

Literature developed by the Department

Notes

Recommended literature

Ian Bogost - Persuasive Games: The Expressive Power of Videogames, (The MIT Press), 2007.
Madigan, Jamie: The Psychology of Video Games and Their Impact on the People who Play Them, Rowman & Littlefield, 2016.
Wendy Despain (ed): Professional techniques for video game writing, CRC Press, 2020
Ross Berger: Dramatic Storytelling & Narrative Design-A Writer’s Guide to Video Games and Transmedia, CRC Press, 2019.

Conditions for acceptance of the semester

Legfeljebb 15 % hiányzás megengedett

Mid-term exams

1-3 oldalas beadandó esszé a kurzus témájához illeszkedő szabadon választott témakörökből

Making up for missed classes

megegyezés szerint

Exam topics/questions

nincsenek

Examiners

Instructor / tutor of practices and seminars