Marketing in Different Levels of Prevention

Adatok

A Tantárgybejelentőben megadott hivatalos adatok az alábbi tanévre: 2024-2025

Tantárgyfelelős

  • Varjas Tímea

    assistant professor,
    Department of Public Health Medicine

Óraszámok/félév

előadás: 12 óra

gyakorlat: 0 óra

szeminárium: 0 óra

összesen: 12 óra

Tárgyadatok

  • Kód: OXF-MPR-h-T
  • 1 kredit
  • General Medicine
  • Optional modul
  • both
Előfeltétel:

Nincs

Kurzus létszámkorlát

min. 5 fő – max. 30 fő

Campus kurzusként elérhető . Campus-karok: ÁOK BTK ETK GYTK TTK

Tematika

What can influence the public attitude to health? How can laymen get information about health and diseases? What are the advantages and disadvantages of media in these topics? How can we use marketing models in disease prevention? These and other important issues can be answered on this course. However the effectiveness of the primary prevention is the highest the most of the resources are assigned to tertiary prevention.

The marketing approach is particularly important to medical practitioners, as they are involved in the health sector as an economic system. Students can learn some special marketing method which can help to prevent their patients' diseases.

Előadások

  • 1. History of marketing - Development of marketing - Berényi Károly
  • 2. Subliminal message - Berényi Károly
  • 3. Promotion - opinion-forming effect of media - Berényi Károly
  • 4. ,,Marketing mix", ,,4P" - ,,7P" - Berényi Károly
  • 5. Health as a service - Berényi Károly
  • 6. Primary, secundary and tertiary prevention in media - Berényi Károly
  • 7. Preventive tasks in marketing for communicable and non-communicable diseases. - Berényi Károly
  • 8. Lifestyle-marketing - Berényi Károly
  • 9. Nutrition-marketin - Berényi Károly
  • 10. Drug-marketing - Dietary supplement-marketing - Berényi Károly
  • 11. How to use marketing for individual medical work? - Berényi Károly
  • 12. How to use the marketing in health promotion. Primary prevention - pros and cons - Health promotion approach to marketing opportunities - Berényi Károly

Gyakorlatok

Szemináriumok

A tananyag elsajátításához szükséges segédanyagok

Kötelező irodalom

Saját oktatási anyag

Jegyzet

Ajánlott irodalom

Philip Kotler: Marketing Management

A félév elfogadásának feltételei

Absences should not exceed 15% of lectures and practicals (2x45 min). Otherwise signature of grade book is denied.

Examination: written test

Félévközi ellenőrzések

Examination: written test

Távolmaradás pótlásának lehetőségei

based on individual consideration

Vizsgakérdések

Neptun

Vizsgáztatók

Gyakorlatok, szemináriumok oktatói