Korszerű oktatási módszerek megismerése és oktatói készségek fejlesztése
A kurzusról röviden
Az oktatásmódszertani kurzus során olyan oktatói/pedagógiai skillek fejlesztése történik, amelyek az eredményesebb oktatáshoz, tanításhoz járulnak hozzá. Kutatási tapasztalataink ugyanis azt mutatják, hogy a magasra értékelt és az oktatók által birtokolt szaktudás hallgatóknak való átadása e skillek hiányában nem tud eredményesen megvalósulni. A képzés felkészít az oktatási-nevelési feladatokkal összefüggő komplex kihívásokra, valamint a konfliktushelyzetekre és azok kezelésére is. A kurzus keretein belül kiemelten egyrészt az oktatási feladatok ellátásához szükséges pedagógiai-módszertani ismeretek közvetítése, másrészt az oktatói szerep tisztázása történik meg.
A kurzus célja, hogy a hallgatói tanulási és az oktatói tanítási élményt növelni tudják az oktatók, illetve, hogy partnerré váljanak az oktatási-tanulási folyamatban. Ezek érdekében a résztvevők többek között új tanulási paradigmával és oktatási módszerekkel ismerkednek meg a kurzus keretei között, amelyeket a mindennapi oktatási tevékenységük végzése közben alkalmazni is tudnak a későbbiekben. A kurzus épít a résztvevők önállóságára és az egymástól való tanulásra, valamint lehetőséget nyújt az elméleti ismeretek gyakorlatban való kipróbálására is. Az oktatmásmódszertani kurzusra várjuk fejlődni vágyó oktatóinkat.
Főbb témakörök
- oktatói szerepkörök
- hallgatói elvárások a képzéssel és az oktatókkal kapcsolatban - az eredményes oktatás kritériumai
- oktatási módszerek megismerése
- tanulási kultúra
- fegyelem és figyelem
- soft skillek (empátia, stresszkezelés, interkulturális érzékenység) – konfliktuskezelés
- hallgatói felelősségvállalás
- a vizsgáztatás módszertana
- feedback (oktatói és hallgatói)
Kiknek ajánljuk
- PhD hallgatóknak, akik már részt vesznek az oktatásban, vagy részt fognak majd venni az oktatásban
- mindenkinek, aki oktatói munkakörben dolgozik akár elméleti, akár klinikai közegben
- aki tanársegédi kinevezésre pályázik (lásd PTE ÁOK szakmai előmeneteli kritériumainak és az oktatói munkakörre vonatkozó pályázat elbírálási rendjének szabályzata)
- aki adjunktusi kinevezésre pályázik (lásd PTE ÁOK szakmai előmeneteli kritériumainak és az oktatói munkakörre vonatkozó pályázat elbírálási rendjének szabályzata)
A kurzus interaktív jellege aktív részvételt kíván a résztvevőtől és a teljesítés csak akkor valósul meg, ha a résztvevő mindhárom nap hiányzás nélkül jelen van.
A kurzus vezető oktatói, az OOKT állandó munkatársai
Dr. Czopf László |
KK I. sz. Belgyógyászati Klinika |
Dr. Csaba Gergely |
ÁOK Magatartástudományi Intézet |
Dr. Faubl Nóra |
ÁOK Magatartástudományi Intézet |
Prof. Dr. Füzesi Zsuzsanna |
ÁOK Magatartástudományi Intézet |
Dr. Gács Boróka |
ÁOK Magatartástudományi Intézet |
Dr. Varga Zsuzsanna |
ÁOK Magatartástudományi Intézet |
|
|
További oktatók
Dávidovics Anna |
ÁOK Egészségügyi Nyelvi és Kommunikációs Intézet |
Eklicsné Dr. Lepenye Katalin |
ÁOK Egészségügyi Nyelvi és Kommunikációs Intézet |
Hambuchné Dr. Kőhalmi Anikó |
ÁOK Egészségügyi Nyelvi és Kommunikációs Intézet |
Dr. Hild Gabriella |
ÁOK Egészségügyi Nyelvi és Kommunikációs Intézet |
Dr. Kránicz Rita |
ÁOK Egészségügyi Nyelvi és Kommunikációs Intézet |
Dr. Nagy Renáta |
ÁOK Egészségügyi Nyelvi és Kommunikációs Intézet |
Dr. Németh Timea |
ÁOK Egészségügyi Nyelvi és Kommunikációs Intézet |
Dr. Szabó István |
ÁOK Élettani Intézet |
Szántóné Dr. Csongor Alexandra |
ÁOK Egészségügyi Nyelvi és Kommunikációs Intézet |
Dr. Takátsy Anikó |
ÁOK Biokémiai és Orvosi Kémiai Intézet |
|