Innovation and Project Management from a Business Perspective

Adatok

A Tantárgybejelentőben megadott hivatalos adatok az alábbi tanévre: 2024-2025

Tantárgyfelelős

Óraszámok/félév

előadás: 24 óra

gyakorlat: 0 óra

szeminárium: 0 óra

összesen: 24 óra

Tárgyadatok

  • Kód: OTF-IPM-T
  • 2 kredit
  • Biotechnology BSc
  • Optional modul
  • autumn
Előfeltétel:

Nincs

Kurzus létszámkorlát

min. 5 fő – max. 24 fő

Campus kurzusként elérhető . Campus-karok: KTK TTK

Tematika

The main objective of the innovation and project management course is to develop the business orientation skills of the students, while deepening their knowledge in project management theory, methods and practice. Participants will have the capability how to develop innovative projects for business.

Előadások

  • 1. Basics of project management (definition, objectives) - Bognár Rita
  • 2. Global business overview - Bognár Rita
  • 3. Project life cycle - Bognár Rita
  • 4. Different type of business organization - Bognár Rita
  • 5. Project initialisation (structure, work packages) - Bognár Rita
  • 6. Leadership of a project - Bognár Rita
  • 7. Human resource management (team building, teamwork) - Bognár Rita
  • 8. Project planning 1. (time, resources) - Bognár Rita
  • 9. Project planning 2. (cost, risk, communication) - Bognár Rita
  • 10. Project network - Bognár Rita
  • 11. Project communication tools - Bognár Rita
  • 12. Project protocol - Bognár Rita
  • 13. Financial management 1. (Main budget categories) - Bognár Rita
  • 14. Financial management 2. - Bognár Rita
  • 15. Procurement management - Bognár Rita
  • 16. Contracts - Bognár Rita
  • 17. Risk management - Bognár Rita
  • 18. Conflict management - Bognár Rita
  • 19. Project controlling and monitoring - Bognár Rita
  • 20. Project reporting - Bognár Rita
  • 21. Project closing - Bognár Rita
  • 22. Project maintenance - Bognár Rita
  • 23. Innovation management 1.(Intellectual properties) - Bognár Rita
  • 24. Innovation management 2. (Patent) - Bognár Rita

Gyakorlatok

Szemináriumok

A tananyag elsajátításához szükséges segédanyagok

Kötelező irodalom

Not relevant.

Saját oktatási anyag

Lectures in pdf form will be available on Teams.

Jegyzet

Not relevant.

Ajánlott irodalom

1. Joseph W. Weiss, Robert K. Wysocki (1992): 5-Phase Project Management: A Practical Planning & Implementation Guide, Addison-Wesley

2. John Hauser, Gerard J. Tellis and Abbie Griffin: A Review and Agenda for "Marketing Science", Marketing Science, Vol. 25, No. 6, 25th Anniversary Issue (Nov. - Dec., 2006), pp. 687-717

3. Barbara J. Gabrys, Jane A. Langdale (2012): How to succeed as a scientist, From Postdoc to Professor, Cambridge University Press, New York, pp.45-57.

A félév elfogadásának feltételei

At the end of the course final essay should be submitted in Moodle about an innovative project idea.

Félévközi ellenőrzések

Home work tasks in Moodle during the semester.

Távolmaradás pótlásának lehetőségei

No way.

Vizsgakérdések

Teams

Vizsgáztatók

  • Bognár Rita

Gyakorlatok, szemináriumok oktatói