Ez a PTE ÁOK új honlapja.  |  Vissza a régi honlapra

  Az egység összes munkatársa

Dr. Vámos Zoltán

Ph.D.

Telefon: *0944, 32420

Az alábbi TDK témák témavezetője

Témavezető: Dr. Vámos Zoltán

Társtémavezető: Dr. Ezer Erzsébet

Súlyos koponyasérülésekhez kapcsolt emelkedett koponyaűri nyomás (ICP) igazoltan rontja ezen betegcsoport kimenetelét. A DASH-1a kutatás értelmében a nemzetközi szakirodalom ellentmondásosan viszonyul a succinylcholin ICP-re gyakorolt szerepére. Experimentalis és irodalmi áttekintéssel kívánjuk pontosítani ezen betegcsoport korszerű légútbiztosításának alternatíváit. 

Témavezető: Dr. Vámos Zoltán

A kutatás célja a politraumatizált illetve koponya-, és agysérülésekhez társuló véralvadási kaszkád   rotaciós tromboelastometriás (ROTEM) és konvencionális labor (aktivált partialis thrombin idő, trombin idő, protrombin, fibrinogén, vérkép) vizsgálata. Cél továbbá a politrauma illetve koponyasérülés következtében megjelenő szöveti károsodások kapcsán a keringésbe felszabaduló potenciális biomarker fehérjék (S100β, gliális fibrilláris acidotikus protein (GFAP), neuron specifikus enoláz (NSE), ubiquitin C‐terminalis hidroláz-L1 (UCH‐L1), Tau és neurofilamentum fehérje) enzimhez kapcsolt immunszorbens (ELISA) módszerrel történő tesztelése.  Ezen eredmények analízise jelentős mértékben hozzájárulhat a sérülések pontos diagnosztikájához, az esetleges ellátási irányelvek pontosításához illetve a prognózis megítéléséhez. A vizsgálat célja továbbá a kimenetelt (rossz neurológiai prognozis, rossz oxigénszállító kapacitás okozta parenchymás szervkárosodás) befolyásoló faktorok meghatározására, mind az ellátás hatékonyságának, az ellátási irányelvek betartásának és ezek hatékonyságának megítélésére, lehetővé téve mind a külső, mind a belső auditot.

Témavezető: Dr. Vámos Zoltán

A laikus és professzionális újraélesztés oktatása során a felejtést a legkevésbé vizsgált paraméter. Az ELTE és PTE közös kutatásában az oktatás sikerességét és nehézségét vizsgáljuk. Célunk fejlett-phatomokon vizsgálni a no-flow time idejének csökkentést szolgálok oktatási alternatívákat.