Csak tudnám, hogyan csináljam! Tanulás felsőfokon

Daten

Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2020-2021

Lehrbeauftragte/r

Semesterwochenstunden

Vorlesungen: 14

Praktika: 0

Seminare: 14

Insgesamt: 28

Fachangaben

  • Kode des Kurses: OGF-HCS-T
  • 2 kredit
  • Gyógyszerész
  • Fakultatív modul
  • Őszi
Voraussetzungen:

keine

Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:

min. 3 – max. 20

Thematik

A tanulásmódszertani kurzus során olyan tanulási módszerek és szemléletmódok kerülnek majd bemutatásra, amelyek bármely tantárgy eredményes tanulásakor használhatók, és segítenek a vizsgák sikeres teljesítésében. Célja olyan tanulási részképességek, készségek, attitűdök fejlesztése, gyakoroltatása, mint például a figyelem, olvasás, szövegértés, lényegkiemelés, memória, gondolkodás. Fontos, hogy a hallgató elemezze saját tanulási szokásait, stratégiáit, és ha kell, a tanultak alapján képessé váljon változtatni a hatékonyabb, örömteli tanulás érdekében. Az előadásokon történő elméleti alapozás után a szemináriumok keretében a hallgatóknak lehetőségük lesz az egyes technikák kipróbálására, begyakorlására.

Vorlesungen

  • 1. A felsőoktatási képzés általános jellemzői. Óratípusok, beszámolók, vizsgák. - Dr. Farkas Ágnes
  • 2. Tanulásmódszertani önismeret: tanulási motiváció - Dr. Farkas Ágnes
  • 3. Tanulásmódszertani önismeret: tanulási stílus - Dr. Farkas Ágnes
  • 4. Tanulásmódszertani önismeret: tanulási stratégiák - Dr. Farkas Ágnes
  • 5. Tanulási technikák, módszerek: olvasás - Dr. Farkas Ágnes
  • 6. Tanulási technikák, módszerek: tanulás tankönyvből - Dr. Farkas Ágnes
  • 7. Tanulási technikák, módszerek: jegyzetelés, vázlatkészítés - Dr. Farkas Ágnes
  • 8. Forrásalapú tanulás: könyvtárhasználat - Dr. Farkas Ágnes
  • 9. Forrásalapú tanulás: internet használat - Dr. Farkas Ágnes
  • 10. Dolgozatírás, kérdéstípusok - Dr. Farkas Ágnes
  • 11. Vizsgákra készülés, vizsgák teljesítése - Dr. Farkas Ágnes
  • 12. Kiselőadások, prezentációk - Dr. Farkas Ágnes
  • 13. Tanulási szokások alakítása: optimális külső és belső feltételek - Dr. Farkas Ágnes
  • 14. Tanulási szokások alakítása: időgazdálkodás - Dr. Farkas Ágnes

Praktika

Seminare

  • 2. Tanulási stílus diagnózis
  • 3. Szövegértési gyakorlatok
  • 4. Figyelemjavító gyakorlatok
  • 5. Képemlékek
  • 6. Koncentrációs gyakorlatok
  • 7. Problémamegoldó feladatok
  • 8. Kombinációs készséget fejlesztő logikai feladatok
  • 9. Perifériás látás fejlesztése
  • 10. A fixációszélesség növelés
  • 11. Ritmikus szemmozgás
  • 12. Gyakorlat a tanulási szokások megfigyelésére, tudatosítására
  • 13. Új tanulási szokások kialakítása
  • 14. Tapasztalatok összegzése, feedback.

Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes

Obligatorische Literatur

Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff

Az előadások Power Point anyagai és a szemináriumokon kiadott segédanyagok elérhetőek lesznek a Neptun Meet Street-ben.

Skript

Empfohlene Literatur

Rétallérné dr. Görbe Éva: Tanulás felsőfokon. Tanulásmódszertan. Kísérleti jegyzet. Általános Vállalkozási Főiskola, 2009

Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters

Legfeljebb 15 % hiányzás megengedett

Semesteranforderungen

Az elméleti alapok elsajátítását és sikeres gyakorlati alkalmazását órai egyéni vagy kiscsoportos tevékenységekkel, vagy beadandó feladatokkal ellenőrizzük.

Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten

Az adott heti órai feladatokat önállóan elkészített beadandó feladatokkal vagy kiselőadás tartásával tudják pótolni a hallgatók.

Prüfungsfragen

Prüfer

Praktika, Seminarleiter/innen