Tanulásmódszertan és pályaszocializáció

Daten

Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2024-2025

Lehrbeauftragte/r

Semesterwochenstunden

Vorlesungen: 0

Praktika: 0

Seminare: 24

Insgesamt: 24

Fachangaben

  • Kode des Kurses: OFE-PP1_24-T
  • 2 kredit
  • Fogorvos
  • Elektív modul
  • Minden félévben
Voraussetzungen:

keine

Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:

min. 5 – max. 20

Thematik

A kurzus célja (a PotePillars Tanulási Kultúra pillérének részeként), hogy elsősorban az alapozó modulban tanuló hallgatók hatékony, az egyetemi tanuláshoz specifikusan illeszkedő tanulási stratégiákat, pályaszocializációs erőforrásokat sajátíthassanak el, azaz erősítsék az egyetem és a pálya iránti elköteleződésüket. A megfelelő eszközök és erőforrások elsajátításával a kurzus a lemorzsolódás csökkenését és a magasabb színvonalú és tudással rendelkező orvosi képzést hivatott támogatni. A hallgatók a kurzus során általánosságban és a specifikusan, legnehezebbnek ítélt tantárgyak tanulásához kaphatnak kapaszkodót. Továbbá feltérképezhetik saját pályaválasztási motivációikat, elsajátíthatnak néhány egyszerű, a stresszkezeléshez és a koncentráció növeléséhez kapcsolódó technikát, és megismerhetnek olyan gyakorlatokat, melyek hosszú távon növelhetik a pálya és az egyetem iránti elköteleződésüket. A kurzust azoknak a hallgatóinknak ajánljuk, akik szeretnének olyan, az eredményes tanuláshoz és teljesítéshez, illetve az orvossá váláshoz szükséges eszközöket elsajátítani, melyekkel a tanulás és magánélet egyensúlya könnyebben megteremthető, illetve megőrizhető.

Vorlesungen

Praktika

Seminare

  • 1. Bizonyítékon alapuló tanulási stratégiák (online tananyag) - Csaba Gergely József, Gács Boróka
  • ...
  • 2. Bizonyítékon alapuló tanulási stratégiák (online tananyag) - Csaba Gergely József, Gács Boróka
  • 3. Bizonyítékon alapuló tanulási stratégiák (online tananyag) - Csaba Gergely József, Gács Boróka
  • 4. Bizonyítékon alapuló tanulási stratégiák – személyes feldolgozás - Csaba Gergely József, Gács Boróka
  • ...
  • 5. Bizonyítékon alapuló tanulási stratégiák – személyes feldolgozás - Csaba Gergely József, Gács Boróka
  • 6. Bizonyítékon alapuló tanulási stratégiák – személyes feldolgozás - Csaba Gergely József, Gács Boróka
  • 7. Intézeti specialitások – Hogyan tanulj kémiát, biokémiát? / Hogyan tanulj anatómiát? / Hogyan tanulj patológiát, klinikai tantárgyakat? - Takátsy Anikó
  • 8. Intézeti specialitások – Hogyan tanulj kémiát, biokémiát? / Hogyan tanulj anatómiát? / Hogyan tanulj patológiát, klinikai tantárgyakat? - Takátsy Anikó
  • 9. Intézeti specialitások – Hogyan tanulj kémiát, biokémiát? / Hogyan tanulj anatómiát? / Hogyan tanulj patológiát, klinikai tantárgyakat? - Sparks Jason, Fábián Eszter
  • 10. Intézeti specialitások – Hogyan tanulj kémiát, biokémiát? / Hogyan tanulj anatómiát? / Hogyan tanulj patológiát, klinikai tantárgyakat? - Sparks Jason, Fábián Eszter
  • 11. Intézeti specialitások – Hogyan tanulj kémiát, biokémiát? / Hogyan tanulj anatómiát? / Hogyan tanulj patológiát, klinikai tantárgyakat? - Vida Livia
  • 12. Intézeti specialitások – Hogyan tanulj kémiát, biokémiát? / Hogyan tanulj anatómiát? / Hogyan tanulj patológiát, klinikai tantárgyakat? - Vida Livia
  • 13. Motiváció, orvosi identitás alapjai - Horváth-Sarródi Andrea, Gács Boróka
  • ...
  • 14. Motiváció, orvosi identitás alapjai - Horváth-Sarródi Andrea, Gács Boróka
  • 15. Motiváció, orvosi identitás alapjai - Horváth-Sarródi Andrea, Gács Boróka
  • 16. Időmenedzsment és személyes felelősségvállalás - Varga Zsuzsanna (Dékáni / Magtud), Gács Boróka
  • ...
  • 17. Időmenedzsment és személyes felelősségvállalás - Varga Zsuzsanna (Dékáni / Magtud), Gács Boróka
  • 18. Időmenedzsment és személyes felelősségvállalás - Varga Zsuzsanna (Dékáni / Magtud), Gács Boróka
  • 19. Stresszkezelés, relaxációs gyakorlatok. - Hartung István, Gács Boróka
  • 20. Stresszkezelés, relaxációs gyakorlatok. - Hartung István, Gács Boróka
  • 21. Stresszkezelés, relaxációs gyakorlatok. - Hartung István, Gács Boróka
  • 22. Az életmód szerepe a tanulásban, és koncentrációs gyakorlatok. - Takátsy Anikó, Fábián Eszter
  • ...
  • 23. Az életmód szerepe a tanulásban, és koncentrációs gyakorlatok. - Takátsy Anikó, Fábián Eszter
  • 24. Az életmód szerepe a tanulásban, és koncentrációs gyakorlatok. - Takátsy Anikó, Fábián Eszter

Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes

Obligatorische Literatur

A PotePédián megtalálható Tanulásmódszertan és Pályaszocializáció jegyzet és munkafüzetek; órai jegyzet.

Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff

Skript

Empfohlene Literatur

Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters

A TVSZ szerint.

Semesteranforderungen

Órákon való aktív részvétel; házi feladatok és tanulási terv és önreflexiós napló készítése. Rövid teszt a közös szemináriumok anyagából.

Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten

Nincs

Prüfungsfragen

-

Prüfer

Praktika, Seminarleiter/innen

  • Csaba Gergely József
  • Fábián Eszter
  • Gács Boróka
  • Hartung István
  • Horváth-Sarródi Andrea
  • Sparks Jason
  • Takátsy Anikó
  • Varga Zsuzsanna (Dékáni / Magtud)
  • Vida Livia