Daten
Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2024-2025
Lehrbeauftragte/r
-
Zelena Dóra Tímea
egyetemi tanár,
Bőr-, Nemikórtani és Onkodermatológiai Klinika -
Semesterwochenstunden
Vorlesungen: 12
Praktika: 0
Seminare: 0
Insgesamt: 12
Fachangaben
- Kode des Kurses: OOF-KII-T
- 1 kredit
- Általános orvos
- Fakultatív modul
- Tavaszi
OOA-EL1-T teljesítve
Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:
min. 5 – max. 100
Erreichbar als Campus-Kurs für . Campus-karok: ÁOK ÁJK BTK ETK KPVK GYTK KTK MK TTK
Thematik
A kardiovaszkuláris betegségek mellett az agy betegségei igen jelentős terhet rónak mind az egyénre, mind a társadalomra, így ezek kutatása alapvető jelentőségű mind a folyamatok jobb megértéséhez, mind a gyógyítás új útjainak kereséséhez. A kurzus során a hallgatók megismerkedhetnek a kutatás során használt állatmodellekkel (rágcsálók, zebrahal), a látórendszer, mind a legnagyobb információt feldolgozó szervünk kutatásának legújabb eredményeivel, a tanulás különféle aspektusaival és a metabolizmus és az agy kölcsönhatásával is. Az előadások - a teljesség igénye nélkül - bepillantást engednek az egyetemen folyó kutatásokba.
Vorlesungen
- 1. Állatmodellek előnyei és hátrányai, különös tekintettel autizmus spektrum zavarra és skizofréniára - László Kristóf
- 2. A gasztrointesztinális mikrobiom jelentősége a magatartási folyamatok szervezésében. - Mintál Kitti
- 3. Élettani és morfológiai kutatások a látórendszerben - Buzás Péter
- 4. A látórendszer érésének vizsgálata pszichofizikai és elektrofiziológiai módszerekkel - Ráczné Mikó-Baráth Eszter
- 5. A plazmamembrán szerepének vizsgálata a sejtek működésében - Barabás Klaudia
- 6. Előagyi glukóz-monitorozó neuronok: sokrétű funkcionális jellemzők a homeosztázis szabályozásában - Hormay Edina Emőke
- 7. Tanulás, komputáció és idegrendszer: avagy mit kezd egy magatartáskutató a megerősítéses tanulás elméletével - Gálosi Rita
- 8. A membránrégiók szerepe a jelátvitelben. - Ernszt Dávid
- 9. A poszttraumás stresszzavar, mint metabolikus betegség - Zelena Dóra Tímea
- 10. A median raphe régió CRHerg neuronjainak szerepe a stressz és szorongás szabályozásában - Zelena Dóra Tímea
- 11. Neurotenzin és interakcióinak szerepe a magatartás szabályozásában - Ollmann Tamás
- 12. A cink és a purinerg receptorok szerepe major depresszióban - Kovács Gergely
Praktika
Seminare
Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes
Obligatorische Literatur
Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff
Előadás anyaga
Az előadáson ajánlott irodalom
Skript
Empfohlene Literatur
Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters
A félév során a hallgatók egy 3-5 oldalas dolgozatot írnak.
Semesteranforderungen
A félév során a hallgatók egy 3-5 oldalas dolgozatot írnak.
Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten
Az előadóval egyeztetve.
Prüfungsfragen
A beszámolók lehetséges témáit a félév elején az oktató ismerteti.