Új kutatási irányok az idegtudományban

Daten

Offizielle Daten in der Fachveröffentlichung für das folgende akademische Jahr: 2024-2025

Lehrbeauftragte/r

  • Zelena Dóra Tímea

    egyetemi tanár,
    Bőr-, Nemikórtani és Onkodermatológiai Klinika

Semesterwochenstunden

Vorlesungen: 12

Praktika: 0

Seminare: 0

Insgesamt: 12

Fachangaben

  • Kode des Kurses: OOF-KII-T
  • 1 kredit
  • Általános orvos
  • Fakultatív modul
  • Tavaszi
Voraussetzungen:

OOA-EL1-T teljesítve

Zahl der Kursteilnehmer für den Kurs:

min. 5 – max. 100

Erreichbar als Campus-Kurs für . Campus-karok: ÁOK ÁJK BTK ETK KPVK GYTK KTK MK TTK

Thematik

A kardiovaszkuláris betegségek mellett az agy betegségei igen jelentős terhet rónak mind az egyénre, mind a társadalomra, így ezek kutatása alapvető jelentőségű mind a folyamatok jobb megértéséhez, mind a gyógyítás új útjainak kereséséhez. A kurzus során a hallgatók megismerkedhetnek a kutatás során használt állatmodellekkel (rágcsálók, zebrahal), a látórendszer, mind a legnagyobb információt feldolgozó szervünk kutatásának legújabb eredményeivel, a tanulás különféle aspektusaival és a metabolizmus és az agy kölcsönhatásával is. Az előadások - a teljesség igénye nélkül - bepillantást engednek az egyetemen folyó kutatásokba.

Vorlesungen

  • 1. Állatmodellek előnyei és hátrányai, különös tekintettel autizmus spektrum zavarra és skizofréniára - László Kristóf
  • 2. A gasztrointesztinális mikrobiom jelentősége a magatartási folyamatok szervezésében. - Mintál Kitti
  • 3. Élettani és morfológiai kutatások a látórendszerben - Buzás Péter
  • 4. A látórendszer érésének vizsgálata pszichofizikai és elektrofiziológiai módszerekkel - Ráczné Mikó-Baráth Eszter
  • 5. A plazmamembrán szerepének  vizsgálata a sejtek működésében - Barabás Klaudia
  • 6. Előagyi glukóz-monitorozó neuronok: sokrétű funkcionális jellemzők a homeosztázis szabályozásában  - Hormay Edina Emőke
  • 7. Tanulás, komputáció és idegrendszer: avagy mit kezd egy magatartáskutató a megerősítéses tanulás elméletével - Gálosi Rita
  • 8. A membránrégiók szerepe a jelátvitelben. - Ernszt Dávid
  • 9. A poszttraumás stresszzavar, mint metabolikus betegség - Zelena Dóra Tímea
  • 10. A median raphe régió CRHerg neuronjainak szerepe a stressz és szorongás szabályozásában - Zelena Dóra Tímea
  • 11. Neurotenzin és interakcióinak szerepe a magatartás szabályozásában - Ollmann Tamás
  • 12. A cink és a purinerg receptorok szerepe major depresszióban - Kovács Gergely

Praktika

Seminare

Materialien zum Aneignen des Lehrstoffes

Obligatorische Literatur

Vom Institut veröffentlichter Lehrstoff

Előadás anyaga

Az előadáson ajánlott irodalom

Skript

Empfohlene Literatur

Voraussetzung zum Absolvieren des Semesters

A félév során a hallgatók egy 3-5 oldalas dolgozatot írnak.

Semesteranforderungen

A félév során a hallgatók egy 3-5 oldalas dolgozatot írnak.

Möglichkeiten zur Nachholung der Fehlzeiten

Az előadóval egyeztetve.

Prüfungsfragen

A beszámolók lehetséges témáit a félév elején az oktató ismerteti.

Prüfer

Praktika, Seminarleiter/innen