Az Egészségügyi Nyelvi és Kommunikációs Intézet szervezésében 2024 augusztusában háromnapos, angol nyelvű továbbképzést tartott a Pécsi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Karán három kiváló cambridge-i szakember: Mandy Williams, dr. Sandra Winterburn professzor és Kim Taylor, a szimulációs betegképzés (SP) egyik tapasztalt trénere. A „How to Teach: Experiential Communication Skills Teaching” című kurzus a kommunikációs készségek oktatásának hatékony módszertani megközelítéseit tárgyalta, különös figyelmet fordítva a kiscsoportos együttlétre és a szimulációs betegek bevonására.
A háromnapos képzés során az Egészségügyi Nyelvi és Kommunikációs Intézet munkatársaimegismerkedhettek az élményalapú kommunikációs készségfejlesztés alapelveivel, melyek különösen fontosak az egészségügyi szakemberek oktatásában. Az interaktív workshop célja az volt, hogy a résztvevők a gyakorlatban alkalmazható stratégiákat sajátítsanak el, amikkel hatékonyan támogathatják tanítványaikat a kommunikációs készségek fejlesztésében. Lehetőséget kaptak arra, hogy különböző módszereket alkalmazzanak, mint például a szerepjáték, a videóelemzés, a kiscsoportos munka és a szimulációs betegek bevonása.
„A kurzus végére a résztvevők olyan oktatáselméleti alapelveket sajátíthattak el, amelyek a kommunikációs tréningek tervezésében és lebonyolításában alkalmazhatóak, ilyenek: hatékony visszajelzéseket adni a hallgatóknak, kezelni a csoportdinamikai kihívásokat. A visszajelzések szerint a résztvevők rendkívül hasznosnak találták az élményalapú megközelítést, kiemelték a kiscsoportos munka hatékonyságát. A továbbképzés során megszerzett gyakorlati tudás jelentős mértékben hozzájárul a kommunikációs készségek magas szintű fejlesztéséhez a graduális és posztgraduális orvosképzésben. A tréning kiváló lehetőség és példa volt a CLIL típusú képzésre is, a magas szintű szakmai és nyelvi képzés egyidejű megvalósulására” - nyilatkozta dr. Warta Vilmos, az Egészségügyi Nyelvi és Kommunikációs Intézet igazgatója.
A pozitív visszajelzések alapján a pécsi orvoskar a későbbiekben is szeretne együttműködni a cambridge-i oktatókkal. Az ilyen jellegű nemzetközi kooperációk hozzájárulnak a kar oktatási palettájának erősödéséhez, az orvos-beteg kommunikáció magasabb szintű gyakorlati alkalmazásához az egészségügyi képzések során.