Adatok
A Tantárgybejelentőben megadott hivatalos adatok az alábbi tanévre: 2024-2025
Tantárgyfelelős
-
Koppán Ágnes Judit
adjunktus,
!Családorvostani Tanszék
Óraszámok/félév
előadás: 24 óra
gyakorlat: 0 óra
szeminárium: 0 óra
összesen: 24 óra
Tárgyadatok
- Kód: OOF-N56-T
- 2 kredit
- Általános orvos
- Fakultatív modul
- Minden félévben
OOP-BPR-T teljesítve
Kurzus létszámkorlát
min. 5 fő – max. 100 fő
Tematika
Az orvosi kommunikáció és az orvosi szaknyelv nyelvészeti kutatási eredményeire alapozva az előadássorozat célja a hallgatók megismertetése az orvosi szaknyelv használatának speciális színtereivel és nyelvhasználati problémáival.
Előadások
- 1. Az az általános belgyógyászati anamnézisfelvétel nyelvi jellegzeteségei - Koppán Ágnes Judit
- 2. Az az általános belgyógyászati anamnézisfelvétel nyelvi jellegzeteségei - Koppán Ágnes Judit
- 3. A non-verbális és a metakommunikatív jelzések értelmezése. - Eklicsné Lepenye Katalin
- 4. A non-verbális és a metakommunikatív jelzések értelmezése. - Eklicsné Lepenye Katalin
- 5. A betegvizsgálat utasításainak nyelvi alakítása, udvariassági formák - Koppán Ágnes Judit
- 6. A betegvizsgálat utasításainak nyelvi alakítása, udvariassági formák - Koppán Ágnes Judit
- 7. Az empátia kommunikációs és nyelvi sajátosságai - Eklicsné Lepenye Katalin
- 8. Az empátia kommunikációs és nyelvi sajátosságai - Eklicsné Lepenye Katalin
- 9. A betegtájékoztatás nyelvi jelenségei, terápiás kihatásai - Koppán Ágnes Judit
- 10. A betegtájékoztatás nyelvi jelenségei, terápiás kihatásai - Koppán Ágnes Judit
- 11. Peer-tutoring az orvosi kommunikáció gyakorlásában - Eklicsné Lepenye Katalin
- 12. Peer-tutoring az orvosi kommunikáció gyakorlásában - Eklicsné Lepenye Katalin
- 13. Az anamnézisfelvétel sajátosságai a különböző klinikai szakterületeken - Koppán Ágnes Judit
- 14. Az anamnézisfelvétel sajátosságai a különböző klinikai szakterületeken - Koppán Ágnes Judit
- 15. Nehéz kommunikációs helyzetek az orvoslásban: kommunikáció beteg gyerekekkel - Eklicsné Lepenye Katalin
- 16. Nehéz kommunikációs helyzetek az orvoslásban: kommunikáció beteg gyerekekkel - Eklicsné Lepenye Katalin
- 17. Az orvosi kommunikáció kulturális sajátosságai. - Eklicsné Lepenye Katalin
- 18. Az orvosi kommunikáció kulturális sajátosságai. - Eklicsné Lepenye Katalin
- 19. Az orvos-beteg együttműködés kialakításának nyelvi eszközei, beszélgetésvezetési sajátosságok - Koppán Ágnes Judit
- 20. Az orvos-beteg együttműködés kialakításának nyelvi eszközei, beszélgetésvezetési sajátosságok - Koppán Ágnes Judit
- 21. Nehéz kommunikációs helyzetek az orvoslásban: kommunikáció nőgyógyászati problémákról - Koppán Ágnes Judit
- 22. Nehéz kommunikációs helyzetek az orvoslásban: kommunikáció nőgyógyászati problémákról - Koppán Ágnes Judit
- 23. Értékelés - Eklicsné Lepenye Katalin
- 24. Értékelés - Eklicsné Lepenye Katalin
Gyakorlatok
Szemináriumok
A tananyag elsajátításához szükséges segédanyagok
Kötelező irodalom
Előadók által összeállított jegyzet.
Saját oktatási anyag
-
Jegyzet
Ajánlott irodalom
http://www.gespraechsforschung-ozs.de
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3096184/
Buda Béla: A közvetlen emberi kommunikáció szabályszerűségei, Animula Kiadó, 1986
A félév elfogadásának feltételei
Beszámolók vagy beadandó dolgozat alapján történő értékelés.
Félévközi ellenőrzések
Az értékelési szempontokat a hallgatók még a szemeszter elején megismerik.
Az előadások témáihoz kapcsolódva az orvosi kommunikáció egyes színtereinek részletesebb feldolgozása a szakirodalom és empirikus módszerek alapján beszámolók vagy beadandó dolgozat formájában.
Távolmaradás pótlásának lehetőségei
Tantárgyfelelőssel történő egyeztetés után
Vizsgakérdések
A beszámolók lehetséges témáit a félév elején az oktató ismerteti.
Vizsgáztatók
Gyakorlatok, szemináriumok oktatói
- Koppán Ágnes Judit