Tisztelt Hallgatók!
A koronavírus járvány miatt hozott országos intézkedések (40/2020 (III.11.), 41/2020 (III.11.) számú kormányrendeletek) miatt Karunk oktatását 2020. március 23-át követően, bizonytalan ideig, távoktatásban kell megvalósítanunk. Annak érdekében, hogy a távoktatásként történő képzés minél gördülékenyebben, színvonalasabban kezdődhessen el és valósuljon meg, az alábbiakról tájékoztatjuk Önöket.
Ebben a szokatlan helyzetben is tervezzük a teljes körű képzés megvalósítását, és a korábban meghirdetett oktatási célok teljesítését, azaz Önök számára biztosítani fogjuk a képzési és kimeneti követelményekben előírt kötelezettségeik teljesítését a tantermi oktatási alkalmakra vonatkozó tilalom idején is. A rendkívüli időszak alatt a tanrendünk az eredetileg kiadottnak megfelelően, a jövő héttől a jelenleg is érvényben lévő órarend szerint folytatódik. A kurrikulumban lévő és a tantárgyleírásokban ismertetett tananyagot a hallgatók számára folyamatosan tesszük elérhetővé, biztosítjuk a vizsgákra való felkészülés feltételeit. Annak megszervezése, hogy ez a körülményekhez képest a legteljesebb mértékben megvalósuljon, a tantárgyfelelősök feladata. Tőlük fognak tájékoztatást kapni az egyes tantárgyak teljesítésének módjáról, az elérhető, frissített elektronikus tananyagokról, az oktató-hallgató kommunikáció módjáról.
Tantárgyaink természete és oktatási módszereink számos tekintetben eltérőek, és részben nehezen összeegyeztethetők a távoktatás módszertanával. Ennek megfelelően az optimális eljárások és tartalmak meghatározásában minden esetben a tantárgyfelelősök döntései lesznek a mérvadók.
- az előadások és gyakorlatok órarendben feltüntetett időszakaiban a hallgatók számára konzultációs lehetőségeket hirdetnek majd meg (pl.: video chat, írásbeli chat);
- a szemináriumokat előzetesen kiadott és a hallgatók által kommentált tananyagok alapján konzultáció formájában tartják meg (pl.: video chat, írásbeli chat);
Fontosnak tartjuk, hogy a távoktatás rendszerében Önöknek lehetőséget biztosítsunk kérdések feltételére, aktív bekapcsolódásra a tanórákba, így kérjük, hogy az interaktivitást Önök is tartsák szem előtt.
Azokat a hallgatókat, akik korábban is használtak valamilyen távoktatásos módszert, felületet, részt vettek elektronikus tananyagok készítésében, használatában, kérjük, támogassák az oktatás kommunikációs és tananyagkészítési törekvéseit saját felhasználói tapasztalataik, tudásuk szerint.
Alapelvek:
- előzetesen kiküldött tanóra specifikus tananyagok
- hallgatói jelenlét regisztrálása
- egyszerű elérhetőség és használhatóság
- interaktivitás (a hallgatónak vagy előzetesen, vagy az óra során kelljen feladatokat megoldania, melynek eredményét az oktató lássa)
A négy magyar orvosképző hely igyekszik közösen és egységesen reagálni a Magyarország Kormánya által kihirdetett járványügyi veszélyhelyzetre, így a tantárgyfelelősök folyamatosan egyeztetnek a társkarok adott tárgyért felelős oktatóival, tantárgyfelelőseivel a jó gyakorlatok megosztása érdekében. Egymástól is sokat tanulhatunk, és a későbbiek során az oktatás és oktatásszervezés harmonizálásának a képzések megítélésében is fontos szerepe lehet.
Természetesen tisztában vagyunk azzal, hogy az orvos-, fogorvos, gyógyszerész és biotechnológus képzések gyakorlatorientált jellege megnehezíti a teljes körű távoktatás kialakítását és az arra való átállást, azaz tananyagaink közvetlen hallgató-oktató(-beteg) kontaktus nélküli tanítását. Kérjük szíves türelmüket az első időszakban még várhatóan felbukkanó nehézségek és időleges problémák miatt. A jelen körülmények között abban kérem a tisztelt Hallgatók támogatását és együttműködését, hogy mindent tegyünk meg közösen az eddigieknek megfelelő tartalmú és színvonalú oktatás megvalósítása érdekében.
Technikai kérdések és felmerülő problémák esetében a Microsoft Teams alkalmazásával kapcsolatban a PTE Informatikai Igazgatóság Service Desk (https://sd.pte.hu) tud segítséget nyújtani.
További, a távoktatással kapcsolatos kérdések esetén kérjük, szíveskedjenek elektronikus formában dr. Czopf László oktatási dékánhelyetteshez fordulni a következő e-mail címen: tanulmanyi.hivatal@aok.pte.hu.
Szíves együttműködését előre is köszönjük.
Tisztelettel:
Dr. Nyitrai Miklós Dr. Czopf László
dékán oktatási dékánhelyettes