Ez a PTE ÁOK új honlapja.  |  Vissza a régi honlapra

Tájékoztatás oktatóknak Teams és Moodle kurzus-csoportokról

2020. szeptember 1.

Tisztelt Tantárgyfelelős Asszony! Tisztelt Tantárgyfelelős Úr!

Tisztelt Oktató!

 

A PTE Oktatási Igazgatósága és Informatikai Igazgatóságának tájékoztatása alapján felhívom szíves figyelmét az alábbiakra az 2020/2021 tanév őszi félévének online oktatást is biztosító lehetőségeivel kapcsolatban.

Az előző félév során a járványügyi helyzet miatt az oktatásban bevezetett technikai megoldások a jelenlegi szemeszterben továbbra is rendelkezésre állnak minden meghirdetett kurzushoz, azonban az őszi szemesztertől kezdődően a Microsoft 365 és azon belül a Teams szolgáltatás mellett a Moodle rendszer (Learning Management System) is elérhető és használható lesz az oktatásban.

Moodle:

  • Minden, a Neptunban meghirdetett kurzushoz (fontos, hogy nem tantárgyhoz!) automatikusan létrejön a kapcsolódó Moodle kurzus-csoport, melynek tagja minden, a Neptun rendszerben a kurzushoz megadott oktató és minden a Neptunban az adott kurzusra jelentkezett hallgató.
  • A két rendszer között naponta egyszer (22.00 és  04.00 óra között) történik majd az automatikus szinkronizáció, így folyamatosan kerülnek be tagként az adott kurzusra jelentkezett újabb hallgatók és az esetlegesen a kurzushoz újonnan hozzárendelt oktatók.

Teams:

  • A Microsoft Teams rendszerbe minden Moodle kurzushoz automatikusan létrehozásra kerülnek a Teams csoportok is, így bármelyik rendszer alkalmazható lesz a kurzus online oktatási alkalmai során.

Tájékoztatom továbbá, hogy a PTE Informatikai Igazgatóság biztosítani fogja az újonnan bevezetésre kerülő rendszerhez is a szükséges oktatásokat:

  • Az első oktatásokra (bejelentkezés, alapfunkciók, felhasználók kezelése, stb.) 2020. szeptember 7-étől kerül sor, minden nap 09.00 órától az IIG Moodle Oktatás Teams csoportban (melyhez a 1a2ybtg csoport kóddal közvetlenül lehet csatlakozni). 
  • A rendszerrel kapcsolatos kérdéseket az érdeklődők akár már előzetesen megküldhetik a moodle@pte.hu email címre.
  • Az oktatásokhoz kapcsolódó anyagok megosztására létrehozásra kerül egy külön Moodle kurzus, Moodle oktatóanyagok oktatóknak néven, amelyre mindenki szabadon jelentkezhet, hozzáférést kaphat. Itt lesznek elérhetők a jövőben a rendszer használatával kapcsolatos anyagok.
  • A Microsoft 365 szolgáltatással kapcsolatos tudnivalók a https://iig.pte.hu/o365 , a Teams rendszerrel kapcsolatos útmutatók a https://iig.pte.hu/teams , a Moodle rendszerrel kapcsolatos tájékoztatók pedig a https://iig.pte.hu/moodle  címen érhetők el.

 

A hibrid oktatásban nyújtott szíves együttműködését és támogató munkáját köszönöm!

 

Üdvözlettel:

Potos Bernadett

tanulmányi hivatalvezető