Idén első alkalommal rendezett az Anatómiai Intézet Anatómus DDK-workshopot november 13-án a dékáni tanácsteremben, dr. Jason Sparks tanársegéd, dr. Tamás Andrea egyetemi docens, DDK-elnök, valamint Lucas Lili demonstrátorhallgató főszervezésével. A rendezvényen 54 demonstrátorhallgató és 18 anatómusoktató vett részt. A program angol nyelven zajlott, mivel sok angol és német programos hallgató is jelen volt.
Dr. Jason Sparks bevezetője után dr. Tamás Andrea tartott bemutatót és útmutatást a DDK-munkáról, majd karrierelőadások következtek. Dr. Schwarcz Attila professzor, az Idegsebészeti Klinika igazgatója az Anatómiai Intézetben töltött demonstrátori munkájáról beszélt, arról, milyen sokat jelentett ez későbbi sebészi és oktatói munkájában. Dr. Reglődi Dóra professzor, az Anatómiai Intézet vezetője ugyancsak demonstrátorként kezdett az intézetben, ezért ő is inspirálta a hallgatókat az aktív demonstrátori munkára. Két fiatal oktató is bemutatkozott a workshopon: dr. Márton Zsombor, aki tavaly szerezte meg orvosi diplomáját, de már hosszú évek óta dolgozik demonstrátorként és önálló gyakorlatvezetőként az intézetben, valamint Bosnyák Inez hatodéves hallgató, aki az idei évtől már önálló gyakorlatvezetőként is tevékenykedik.
A rendezvényen elismerő oklevélben részesült Varga Medárd és Woojae Jung harmadéves DDK- hallgató, akik az első nemzetközi anatómusversenyen második helyezést értek el, dr. Rékási Zoltán egyetemi docens mentorálásával. Demonstrátori munkájáért elismerésben részesült két végzős hallgató is, Bosnyák Inez és Szemes Máté, motivációs elismerésben pedig Alireza Hemmatian demonstrátorhallgató.
A workshop gyakorlati részében négy kisebb csoportra osztották a hallgatókat. Dr. Pytel Bence, dr. Horváth Balázs, dr. Pham Dániel és dr. Márton Zsombor tanársegédek a boncteremben preparálási technikákat mutattak be, valamint a szövettan teremben az oktatói mikroszkóp használatát. Szemes Máté hatodéves hallgató a 3D anatómiai programot, illetve annak használati részleteit ismertette, ösztönözve a hallgatókat annak használatára az órai demonstrációkhoz.
A program végén “brainstormingot” is tartottak négy kisebb csoportban arról, hogy a demonstrátorok hogyan tudják segíteni a hallgatókat az anatómia és a szövettan tanulásában, milyen tanácsokkal fontos őket ellátni sikeres vizsgáikhoz.
A feedbackek alapján sok pozitív visszajelzés érkezett a demonstrátoroktól, így a jövőben is terveznek hasonló workshopot rendezni a minél sikeresebb, motiváltabb demonstrátori munka fejlesztéséért. A programról a DDK-közgyűlésen Lucas Lili, negyedéves demonstrátorhallgató tartott rövid előadást.